Avatar billede neumann Nybegynder
30. maj 2005 - 21:56 Der er 7 kommentarer

2 x Windows XP

halloo.
Jeg søger et stykke hardware hvor man tilslutter 2 harddiske, installere OS på hver af disse og booter henholdsvis den ene eller den anden. det skal ikke være til backup, men faktisk 2 computer i 1.
Jeg ved man kan få det, har set det, og syndes der var smart, jeg kan bare ikke huske hvad det heder.
Idéen er: min ven og hans søn, kommer lidt i splid hvis der er noget galt med computeren, hvem skal ha skylden.
Jeg vil så montere gamle harddisk og en ny på denne ”controler” og hvis sønnen, for den sags skyld, formatere sin harddisk, er farmand ligeglad, det er ikke hans problem, han har stadig alle de spil, programmer og lækre damer.
Det må ikke være software styret, det er ikke sikkert nok.
Avatar billede x-pro Nybegynder
30. maj 2005 - 22:10 #1
brug 2 harddiske skuffer, så kan du skifte efter behov.
http://www.tjdata.dk/default.asp?shopkid=610&shopukid=1274&id=56&table=Kat
Kunne være sådan nogle
Avatar billede neumann Nybegynder
30. maj 2005 - 23:03 #2
Ja. og hvor læng vil det holde, ½ år åske. nej en box der monteres i 5.25" kabel fra harddiske til box, fra box til ide kontroler. tænd computer tryk på kanp 1 "hdd 1" og computeren fortsætter med at boote, det er sådan jeg kan minnes den var.
Og harddisk 2 er så ikke til noget som helst, til computeren genstarter og der trykkes på kanp 2 istedet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2005 - 23:05 #3
hmmm...
Jeg havde samme scenario engang - der var løsningen at installere en bootmanager.
Denne sætter man så til at skjule det andet drev, så det ikke ses når der bootes på det valgte drev.

Samme løsning som du efterspørger - dog noget nemmere.
Avatar billede neumann Nybegynder
30. maj 2005 - 23:10 #4
hvad med boot virus, pilfinger, og hvad der ellers kan få en harddisk til gå død.
Avatar billede _et Praktikant
31. maj 2005 - 00:17 #5
Køb et bundkort, hvor du kan vælge bootdrev i BIOS/(F?-tast). Og så fjerner du det uønskede drev i Diskhåndtering, på de respektive OS'er
Avatar billede x-pro Nybegynder
31. maj 2005 - 14:57 #6
hmm mit har nu holdt i 3 år, indtil videre.
Prøv dog og send en forespørgelse til en edb butik.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2005 - 16:54 #7
"hvad med boot virus, pilfinger, og hvad der ellers kan få en harddisk til gå død."

ja så går den død uanset hvad.