Avatar billede danni_uhe Nybegynder
30. maj 2005 - 21:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

World of warcraft

hey

jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor min computer "lagger" eller hakker helt vildt, hver gang jeg kommer ind til en stor by eller noget... det virker bare for mærkeligt, spillet kører eller meget godt... håber i kan hjælpe mig...
Avatar billede sld Nybegynder
30. maj 2005 - 23:53 #1
Hvor hurtig er din maskine?
Og hvilket grafik kort?
Avatar billede hamsternator Nybegynder
31. maj 2005 - 15:23 #2
De store byer er dels grafiktunge i sig selv, og dels er der ofte rigtig mange spilere samlet der. Problemet er ikke nødvendigvis din pc eller forbindelse, men kan ofte skyldes en overbelastet zone. Det er der bare ikke noget at gøre ved, hvis dit grej ellers er i orden - det er Blizzards netkode, der halter her (gælder for alle andre online spil med tilsvarende datastrømme, så det er skam ikke fordi Blizzard er helt amatører, selvom dele af WoW kunne tyde lidt på, at de nok ikke var klar til et så stort online-spil...)

Jeg har ofte seriøst lag i de store byer selv, så du kan dømme efter min pc og forbindelse:

P4 2400
1 gig RAM
NVIDIA 5900 m 256MB
2Mb internetforbindelse (Cybercity)
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
01. juni 2005 - 13:53 #3
jamen, jeg tror heller ikke at det min pc der er noget glat med, for jeg har en pc ved siden af, som skulle være dårligere, men som der ikke er nogen problemer med... det er bare det som er så mystisk...

pc (problem-pcen?
1300 mHz
62Mb g-force
1mb net

pc 2( ingen problemer)
126mb g-force
1mb net

jeg har prøvet at bytte om på grafik-kort, men det hjalp ikke
tror i det kan være fordi jeg kun har 5000RPM harddisk på min pc1
Avatar billede hamsternator Nybegynder
06. juni 2005 - 15:32 #4
Nej det er ikke harddisken. Den skal jo ikke lave noget specielt i et onlinespil, hvor data behandles ude på serveren. Det, der trækker læsset på din pc er tre ting: processor, RAM og grafikkort. Du er i den lave ende mht pc-kraft for begge systemer, ville jeg sige, men hvis det kører tilfredsstillende på din pc2, så fred være med det.

Mit bud er så (uden, at du har skrevet noget om det...) at det er RAM du mangler i den dårligt kørende pc. Som absolut minimum bør du have 256Mb RAM, hvis du kører WinXP, da selve styresystemet sluger godt halvdelen af det.

Alternativt kan der være noget galt med din pc som f.eks. problemer med Windows eller spyware. Norton Utilities eller lignende til at fixe Windows, og Spybot eller Adaware til at checke efter spyware (er det i øvrigt samme linie, de kører på? Hvis det er, er det jo næppe spyware, der er problemet, når den ene kører fint)
Avatar billede hamsternator Nybegynder
06. juni 2005 - 15:33 #5
Åh forresten... du har selvfølgelig checket, at alle drivers er opdaterede, ikke?