Avatar billede kebaaab Nybegynder
30. maj 2005 - 12:20 Der er 6 kommentarer

Åbning af DOS i systemtray

Hej. Jeg har et DOS-vindue som autostarter minimeret til proceslinien sammen med computeren. Jeg leder imidlertid efter en måde at få det til at starte i systembakken (eller tray eller hvad den nu hedder).

Jeg har engang haft noget der kunne gøre det men jeg kan ikke huske hvad det var.

Kender I en måde?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. maj 2005 - 12:54 #1
er det ikke nogle launch tools du skal have fat i
http://lists.gpick.com/pages/Launch_Tools.htm
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. maj 2005 - 12:56 #2
og her er der en der klarer det med et script
http://techsupt.winbatch.com/TS/T000001048F60.html
Avatar billede halifax Nybegynder
30. maj 2005 - 15:25 #3
Hvis du downloader og kører PowerMenu (freeware) kan du med ethvert program foretage "Minimize To Tray" plus et par ting mere. Sæt det til at køre med Windows start.
Højreklik et kørende program i proceslinien og vælg Minimize To Tray
http://www.veridicus.com/tummy/programming/powermenu/
Avatar billede kebaaab Nybegynder
31. maj 2005 - 10:14 #4
Halifax, jeg afviser lige dit svar indtil videre for jeg er ikke sikker på: Kan man sætte det så DOS-vinduet øjeblikkeligt automatisk minimeres til systembakken (som det er nu minimeres det automatisk til proceslinien)
Avatar billede kebaaab Nybegynder
31. maj 2005 - 15:08 #5
I øvrigt har jeg lige opdaget af PowerMenu ikke kan bruge "minimize to tray" på DOS-vinduer
Avatar billede halifax Nybegynder
31. maj 2005 - 15:44 #6
Forstår godt du afviser, for et "CMD-vindue" kan det ikke "Minimize To Tray" har jeg først nu fundet ud af - har ej heller fundet andre lignende programmer som kan minimere kommandoprompt vinduer til notifikations området. Øv.  :)