Avatar billede keano Nybegynder
30. maj 2005 - 10:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router med mulighed for IP-telefoni

Hej

Jeg står over for at skulle etablere et trådløst netværk samtidigt med at jeg overvejer at skifte til IP-telefoni. Jeg leder derfor efter en trådløs router der understøtter VoIP, så jeg undgår at købe 2 bokse. Jeg har lidt kig på en Belkin Wireless Pre-N Router http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=40869.

Er der nogen der kender til andre Routere med samme funktionalitet? Eller som måske vil fraråde en løsning hvor man slår boksene sammen?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2005 - 11:02 #1
Jeg syntes denne er fed: http://www.ovislink.co.uk/RouterPrintServer/wmu9000vpn.htm
Mest fordi den har 4 USB porte, kan ikke se at hverken den eller Belkin har noget særligt for VOIP.

Linksys er normalt min foretrukne hardware producent:

The line of consumer Wireless A+G products will include an A+G Broadband Router (WRT55AG), A+G PC Card (WPC55AG) for notebooks, A+G PCI adapter(WMP55AG) for desktop computers and an A+G USB Adapter (WUSB54AG).

The A+G products provide home users with these capabilities that enable them to perform multiple applications simultaneously around the house such as video streaming, VoIP, gaming and Internet sharing
Avatar billede keano Nybegynder
30. maj 2005 - 11:55 #2
Ok james, jeg kan godt se at det ikke på billederne ser ud som om der er telefonporte på Belkin´en. Der står imidlerid i specs at den understøtter VOIP, hvad det så end må betyde.

Jeg har imidlertid fundet en anden som helt sikkert har telefonporte http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=657&scid=35

er der nogen der har andre bud? eller erfaringer med denne router?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2005 - 18:57 #3
At den understøtter VOIP betyder formentligt bare at den kan finde ud af at prioritere trafikken. Hvis du vil have VOIP hvorfor finder du dig så ikke en udbyder og bruger deres adapter?
Avatar billede keano Nybegynder
30. maj 2005 - 22:31 #4
det er dels et spørgsmål om at have så få bokse som muligt og dels for at spare lidt penge.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 20:41 #5
Så tag linksys, men undersøg først om den er understøttet i din VOIP udbyders net!
Avatar billede keano Nybegynder
14. juli 2005 - 15:16 #6
Endte med at købe en Linksys Wireless Router WRT54GP2 og det fungerer perfekt.
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
08. marts 2006 - 16:57 #7
Sidder i samme situation. Hvem har/havde du som udbyder? CyberCity?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. marts 2006 - 16:58 #8
it-interesseret>> Jeg bruger musimi og redspot.
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
08. marts 2006 - 17:57 #9
Super, så undersøger jeg lige dem, men jeg tænkte faktisk på internet-udbyderen.

Kan blot bare koble "sin egen" router - http://www.computerne.com/p/86960.htm - og så virker det med TDC eller CyberCitys eksisterende teknologi?

PS. Undskyld jeg kabrer spørgsmålet, men omtaler lige den router, som jeg står over for at købe (hvis den kan fungere med først TDC og senere CyberCity som jeg senere hen skifter til).
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
08. marts 2006 - 18:00 #10
Kaprer ;-)
Avatar billede keano Nybegynder
03. maj 2006 - 16:10 #11
Beklager det sene svar. Mine udbydere er stofanet og goip