Avatar billede hauge1212 Nybegynder
29. maj 2005 - 22:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows programmer

Der er en del programmer der lader windows programmer køre under linux, men hvilken skal man vælge?
Er der nogle der er gratis?

Jeg kører en debian woody.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2005 - 22:48 #1
jeg mener at Wine er det mest brugte program
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2005 - 22:48 #2
Avatar billede lap Nybegynder
30. maj 2005 - 07:55 #3
men hvis du har brug for windows programmer bør du køre windows - alternativt vælge vmware, hvor du kan installere en komplet windows under linux.

Det kan være meget vanskeligt at få windows programmer til at køre ordenligt i windows emulatorer -. og det er langt fra alle programmer, der kan køre.
Avatar billede kubuntu Nybegynder
31. maj 2005 - 17:38 #4
Hvis man har brug for windows programmer, så bruger man små 2 minutter på at finde et tilsvarende program (gratis) til Linux...

Wine er udemærket - men hvorfor ikke stille spørgsmålet på en anden måde, og finde ud af om der er et glimrende alternativ til programmet du har brug for (som du sikkert har betalt i dyre domme for...)

Kan se du bruger Debian...

Hop i en terminal, som superbruger, og skriv: "apt-cache search SØGEORD", så finder den noget til dig...

Håber du kan bruge svaret...