Avatar billede troels_holm Nybegynder
29. maj 2005 - 21:34 Der er 3 kommentarer

Ekstern harddisk - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Har tænkt mig at købe en Icy Box fra Raidsonic og en harddisk, men er der noget jeg skal være opmærksom på? Der skulle vel ikke være nogle problemer med at de ikke kan fungere sammen, vel? Altså det er ligemeget hvilken harddisk jeg bruger (evt. nogle anbefalelsesværdige?) og hvor stor bør den eksterne harddisk være? Og så er det vel smartest at ta en Icy Box med firewire tilslutning selv om jeg ikke kan tilslutte det nu, men så er jeg sikret til fremtiden?
Avatar billede gnosis Nybegynder
30. maj 2005 - 19:22 #1
firewire og usb 2.0 high speed, er ca. lige hurtigt faktisk er usb'en hurtigere i teoretisk.. så det er lidt en smags sag om du vil ha' en med firewire eller ej...

køb den hdd hvor du får mest for dine penge, mener det er ca. 160 gb hdd pt, men tjek edbpriser.dk ... så længe din box er IDE Og du køber en IDE harddisk er der ikke ngoet problem...

personligt vil jeg anbefale en seagate harddisk, men hvis du går efter de store mærker går du ikke galt i by'en...
Avatar billede troels_holm Nybegynder
30. maj 2005 - 22:40 #2
tak...jeg valgte af samme grund, og fordi jeg mente jeg ikke fik brug for fire wire alligevel, at tage Icy Box (m.lys) uden firewire..Har bestilt, da jeg ikke kunne vente med at få udstyret. Hehe..;)

Jeg stod mellem valget af netop en Seagate på 200 GB og en Western Digital på 200GB til ca. samme pris  hos shg.dk til ca. 720, men besluttede mig for WD'en da de selv anbefalede dem og efter at have læst kommentarerne på edbpriser.dk.
Men der kan vel ikke være den helt store forskel?
Avatar billede troels_holm Nybegynder
15. juli 2005 - 00:45 #3
-> gnosis

smider du et svar? ;)