Avatar billede stigbo Nybegynder
29. maj 2005 - 18:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virus eller spyware hvordan fjerner jeg det.

jeg har idag fået et skærmbilled som ændrede min farve til sort og sagde "you got virus".
Men jeg har jo AV og ved at det ikke er tilfældet. Men nu bliver dette lo.t ved. Det lægger et rødt kryds i proceslinen og popper op engang imellem og siger"Your computer is infectet You need to use antivirus ...". Hvis jeg trykker på X for fjerne lortet, popper en homepage up nemlig Antivirus gold 2.0. Den er selvinstallerende. Efter at have fjernet den og genstartet kom den bare ind på pc/en igen kort efter. Jeg har kørt div spywareprog, men fjerne lortet det kan de ikke.
Hvad gør jeg
mvh
Stig
Avatar billede arlet Juniormester
29. maj 2005 - 18:55 #1
Hent nyeste version af hijackthis(1.99.1) herfra : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2005 - 19:00 #2
Klik start | indstillinger | kontrolpanel | skærm.
Klik fanebladet skrivebord.
Klik knappen tilpas skrivebordet.
Klik fanebladet web.
Hvis der står nogen websider i den hvide boks, så marker dem og klik slet.
Klik ok
Vælg nu en anden baggrund og klik anvend og ok.

Men føg også Arlet's råd, da der kan skjule sig mere.
Avatar billede arlet Juniormester
29. maj 2005 - 19:05 #3
tonnybrandt -> Det tror jeg også det er. Har bare haft et par stykker nu, hvor der intet var under web.
Avatar billede stigbo Nybegynder
29. maj 2005 - 20:07 #4
Perfekt efter at have kort hijackthis, så er lortet væk. tak Nu skal jeg bare finde ud af at give dig point... hvordan er det lige jeg gør det. Det giver ikke ekstra :)

mvh
Stig
Avatar billede arlet Juniormester
29. maj 2005 - 22:07 #5
Har du selv fixet noget i hijackthis??

Eller har du været inde i indstillinger for skærmen som tonnybrandt anbefalede??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2005 - 22:52 #6
Måske det ville være en ide at se den HiJackThis log. Efter hvad du skriver lyder det som om du selv har fixet noget i HiJackThis, og det var ikke meningen idet HiJackThis viser både gode og dårlige ting i reg-basen.
Avatar billede stigbo Nybegynder
30. maj 2005 - 15:35 #7
Jeg kørte bare hijackthis, og så var mit problem væk. Der var godt også nogle andre ting som var væk fra proceslinien. Men dem kan jeg reetablere.