Avatar billede raketten Praktikant
28. maj 2005 - 23:50 Der er 6 kommentarer

Langsom boot i XP

Min pc er begyndt at bruge ca. 58 sek. på ingenting når den booter.
Tidligere gik det rask afsted på under 1 minut - nu næsten 2 min.
Har prøvet bootvis, som viser, at tiden bruges ..ingenting... Der er ingen harddisk activitet.
Det er win XP, AMD 2400, 1GB Ram.
Sommetider - men sjældent - er der ingen delay.
Har prøvet bootvis egen boot-optimiser. Det halp ikke. 2 minutter er ikke alverden, men hvis nogen ved, hvam man lige kan slå fra ved et snuptag, så vil det være fint.
Jeg har Mcafee Virusscanner, Zonealarm, Scanner, Printer, infrarød dims, og der er ofte diverse usb-ting i pc-en (mp3, foto osv)
vh raketten
Avatar billede resten Nybegynder
28. maj 2005 - 23:53 #1
Prøv at gå i bios og Load Default Setup eller Optimized Setup.

Save&Exit
Avatar billede savle Nybegynder
29. maj 2005 - 00:40 #2
måske din regedit basse er fyldt med gamle nøgler, eller din pc skal optimeres , du kan læse og hente et tool til at rydde op i din reg basse her:http://83.72.133.188/
se under Tilpas og Tilpas 1
Avatar billede raketten Praktikant
29. maj 2005 - 13:25 #3
Bios er sat op til højeste performance.
Jeg laver regelsmæssigt oprydning med regcleaner(regsupreme) og adaware, samt diskfragmentering. Jeg tror det er en driver som leder efter noget, der ikke er der, og som først stopper efter en eller anden timeout.
Avatar billede raketten Praktikant
29. maj 2005 - 13:44 #4
I Bootvis oversigt over driverdelay vises, at to drivere: nvapu.sys og ks.sys bruger 56,24 sec, mens der ikke foregår andet.
Avatar billede gratis Nybegynder
29. maj 2005 - 15:14 #5
det lader til at være realteret til dine audio drivere kig på disse søgninger se om der er någet du ka bruge , http://www.google.com/search?hl=en&q=nvapu.sys&btnG=Google+Search og http://www.google.com/search?hl=en&q=ks.sys&btnG=Google+Search
Avatar billede raketten Praktikant
18. august 2010 - 20:16 #6
Lukker denne tråd. uaktuel