Avatar billede swordfish80 Nybegynder
28. maj 2005 - 12:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

document.all

Sikkert et meget dumt spørgsmål, men er lige begyndt på javascript :0)

Hvad er det document.all giver mig??
Avatar billede swordfish80 Nybegynder
28. maj 2005 - 12:58 #1
Prøver at forstå denne kode til at åbne et nyt vinude og sørger få at det bliver åbnet maximeret:

function openAndMaximizeWindow(site, name){
    mitvindue=window.open(site, name);
    mitvindue.window.moveTo(0,0);
    if (document.all) {
        mitvindue.window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
    }
    else if (document.layers||document.getElementById) {
        if (mitvindue.window.outerHeight<screen.availHeight||top.window.outerWidth<screen.availWidth){
            mitvindue.window.outerHeight = screen.availHeight;
            mitvindue.window.outerWidth = screen.availWidth;
        }
Avatar billede plazm Nybegynder
28. maj 2005 - 13:08 #2
document.all er noget Internet Explorer bruger til at identificere elementerne på siden
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2005 - 13:09 #3
I scriptet ovenfor bruges document.all til at detektere om det er en Internet Explorer (eller Opera !-)

Da det kun er IE og Opera, som understøtter en kollektion af samtlige elementer, vil alle andre browsere gå til den næste else if, og der undersøges det om det er en Netscape 4 (document.layers) eller en browser, som i det hele taget overholder DOM-standarden for binding (document.getElementById) hvilket gælder alle nyere browsere inklusive Gecko'erne, IE5+ m.v.
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2005 - 13:11 #4
-- men jeg tror faktisk ikke at det er alle andre browsere end IE som samtidig understøtter window.outerWidth, for den er oprindelig lavet i Netscape 4 og videreført i Gecko-maskinen, men om de andre også understøtter den, aner jeg ikke !o]
Avatar billede swordfish80 Nybegynder
28. maj 2005 - 13:16 #5
ahh okay.

Er det så en udbredt måde at undersøge hvilken browser brugeren har, eller er det noget 'hack' ?

btw du må gerne smide et svar roenving :0)
men også tak for hurtig respons til dig plazm
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2005 - 13:31 #6
Det er den mest udbredte metode, endskønt jeg ikke blankt kan anbefale den, da den som påpeget også svarer at .all findes, når det er en Opera, altså er den noget unøjagtig ...

-- grundlæggende bør man spørge og teste for det man har brug for, hvis man skal benytte nogle avancerede ting, så hvis du har brug for at lave en Modal Dialog (som kun virker i IE 4+), er det generelt bedre at teste om lige den funktion virker end at teste med .all om det er en IE !-)

-- altså:

if(window.showModalDialog){
  ...

Velbekomme '-)
Avatar billede swordfish80 Nybegynder
28. maj 2005 - 13:34 #7
ja okay.

takker mange gange
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2005 - 13:48 #8
-- og jeg takker for point ;~}
Avatar billede grace45 Nybegynder
22. oktober 2010 - 19:27 #9
Hej min kære,
Hvordan har du i dag, jeg håber, at alle er godt med dig. Jeg er ked af at bekymre dig med min Forslag til et forhold med dig, men jeg ved, at du vil imødekomme min anmodning i god tro og forståelse. Jeg har brug for dig i forretningsbetingelser og rådgive. Mit navn er Grace Dabah jeg bare gik gennem din profil har ingen andre muligheder end at lade dig vide, at jeg er interesseret i at have et forhold med dig, vil jeg også gerne vide dig mere, kan du sende en mail til min e-mail adresse (grace_11dabah @ yahoo.com), så jeg kan sende dig flere oplysninger om mig selv inklusive mit billede. Jeg tror, vi kan gå herfra. Men huske på, at kærlighed ikke har nogen farver barriere, ingen uddannelsesmæssige tilbage jorden barriere, ingen socio-økonomiske barrierer, religiøse, sprog, nationalitet eller afstand hindring, det eneste vigtige der er kærlighed. Jeg venter på din mail til min e-mail adresse ovenfor.
Med venlig hilsen,
Miss Grace.