Avatar billede tk27 Nybegynder
28. maj 2005 - 08:58 Der er 12 kommentarer

Kan man styre stationær PC fra den bærbare?

Hej

Jeg har netop købt en bærbar.

Nu ønsker jeg at kunne lave det således at jeg kan styre min stationære pc via min bærbare. Altså at bruge den bærbare som en slags "fjernbetjening" til den stationære - således at jeg kan starte f.eks film og musik fra den bærbare, hvor filerne så ligger på den stationære.

Jeg har forbundet den stationære pc med mit tv, så det virker fint.

Nu mangler jeg bare at jeg kan sidde i sofaen med den bærbare, og sætte film og musik igang derfra.

Jeg går ud fra at det er noget client/server agtigt der skal bruges, men har ingen anelse om hvilket software der evt. skal bruges..

Nogen der kan hjælpe - der er gode points at hente :-)

Mvh
Thomas K
Avatar billede KLS Novice
28. maj 2005 - 09:05 #1
Du kan bruge Fjernskrivebord hvis du har Xp pro. ellers skal du bruge et andet remote tool af en art.
Avatar billede tk27 Nybegynder
28. maj 2005 - 09:22 #2
Fjernskrivebordet kræver mange resourcer, gør det ikke??

Har du et navn på et sådant remote tool?
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2005 - 09:32 #3
winvnc eller realvnc
Avatar billede flyhigh Nybegynder
28. maj 2005 - 09:36 #4
VNC bla. :)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
28. maj 2005 - 09:46 #5
hov er trat her til morgen undskyld gentagelsen.
Der findes også andre programmer som lover at de kan gøre det same - nogen af dem kan du bla. finde på www.download.com og skrive "remote pc" her er hvad den finder frem: http://www.download.com/3120-20_4-0.html?qt=remote+pc&tg=dl-2001&search.x=26&search.y=7
Avatar billede flyhigh Nybegynder
28. maj 2005 - 09:52 #6
et andet meget anvendt produkt hos div. firmaer er NetOP - ( http://www.netop.com/ )
faldt også lige over den her: http://www.anyplace-control.com mens jeg kiggede efter noget andet. men som sagt alle disse er ikke gratis og når de ikke er gratis ville jeg holde mig indenfor VNC (ell. evt. NETOP) :D - med mindre det er til privat brug/leg, så kan det jo godt være jeg bare hopper på den første der lover de kan klare jobbet :P)
Avatar billede tk27 Nybegynder
28. maj 2005 - 10:06 #7
Jeg har hentet WinVNC men jeg kan ikke få det til at virke...

Jeg starter serveren - skal man ikke lave brugere eller noget??
Avatar billede tk27 Nybegynder
28. maj 2005 - 10:08 #8
den skriver FAILED TO CONNECT TO SERVER når jeg prøver vieweren på den bærbare..

Måske mest fordi jeg ikke aner hvad jeg skal skrive i HOST feltet????
Avatar billede tk27 Nybegynder
28. maj 2005 - 10:13 #9
nu virker det.... tak...

jeg skulle bare ændre displaynummeret
Avatar billede flyhigh Nybegynder
28. maj 2005 - 10:25 #10
heh ok det lyder godt :)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
30. maj 2005 - 22:47 #11
husk at afslutte dit spørgsmål :)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
08. september 2005 - 13:15 #12
! husk at lukke dit spm !