Avatar billede tinchens Nybegynder
28. maj 2005 - 08:23 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til køb af trådløs router/swit til 3 stationære og 1 bærbar

Hej
Jeg vil blive glad, hvis der er en, der vil rådgive mig m.h.t. køb af trådløs netværk.
Vi har 3 stationære og 1 bærbar. Mine 3 børn spiller meget Warkraft på samme tid. Vi har i dag ikke trådløs netværk, men da vi skal flytte vil jeg helst være fri for at skulle trække ledninger gennem hele lejligheden.
Hvilken Router/Switch og netkort vil i anbefale, helst til billige penge, da jeg er enlig mor til 3.

Mvh
Tina
Avatar billede KLS Novice
28. maj 2005 - 08:28 #1
Belkin Router :
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=105402

Belkin netkort til stationær pc :
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38513

Belkin pcmcia (notebook) :
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38514

Alt kan fås hos pc-netto.dk
Avatar billede KLS Novice
28. maj 2005 - 08:29 #2
det er nok noget af det billigste det kan gøres, når vi snakker trådløst.

også er det til 4 computere, jeg syntes ikke det er slemt for sådan en løsning.
og jeg har ikke haft dårlige erfaringer med belkin
Avatar billede tinchens Nybegynder
28. maj 2005 - 08:41 #3
Hej klshp, har det nogen betydning hvor mange Mbps den har. Jeg har set at man også kan få med 108 Mbps (tror jeg nok). De spiller jo meget Warkraft, så det skal være et netværk der kan "trække" det.
Avatar billede KLS Novice
28. maj 2005 - 08:46 #4
det er rigtigt, men 108 Mbps netkort og routere er væsentlig dyre end 54 Mbps
og jeg går ikke ud fra at din netforbindelse er på 100 Mbit.

derfor vil jeg mene at 54 Mbps er nok til det brug du skriver her.
Avatar billede tinchens Nybegynder
28. maj 2005 - 08:53 #5
Min LAN-forbindelse har en hastighed på 100 Mbps, er det det du mener med 100 Mbit?

Håber det er okay med dig, at jeg lige venter lidt med at give point, det kan jo være der er andre der har yderligere kommentarer.
Avatar billede KLS Novice
28. maj 2005 - 09:02 #6
Det er bare helt iorden, jeg svare for at hjælpe og ikke for at høste point.
det var selve din internet forbindelse.

din lan forbindelse vil hvis du skifter til de produkter der er listet oven for være 54 istedet for 100. men det er ikke noget som man mærker så meget til hvis man ikke bruger netværket konstant og heletiden og der ikke er mere end 5 computere tilsluttet.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
28. maj 2005 - 09:40 #7
et forslag til trådløs router - nem opsætning
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=322737
Avatar billede tinchens Nybegynder
28. maj 2005 - 09:47 #8
Hej hr.usb, tak for linket. Hvor mange Mbps har den?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
28. maj 2005 - 10:07 #9
http://www.d-link.com/products/?sec=3&pid=6 - kørrer selv med AP versionen af den og er fuldt ud tilfreds.

Denne her http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=18516 er blevet nævnt og anbefalet herinde et par gange (samt ligger under favorit pick på edbpriser) - har dog ikke selv prøvet den (og den kørrer 54mbit, men hvis du skal over den hastighed skal du huske at også alle clienter skal kunne køre 108mbit for at understøtte hastigheden.
Avatar billede tinchens Nybegynder
28. maj 2005 - 10:34 #10
Hej maxweb.dk, hvis jeg hvis jeg handler der, er det så de rigtige dele jeg har tastet ind neden for?

Shopping Cart

Quantity Part # Product Stock Price Total Remove

Update  DI-624  D-Link Wireless Cable/DSL Router, 4-Port Switch, 802.11g, 108Mbps
Save $20 more via mail-in rebate!
Yes $66.00 $66.00

--------------------------------------------------------------------------------

Remove  COUPON Free Standard Shipping Coupon for Orders Over $100
Valid  Yes

--------------------------------------------------------------------------------

Update  DWL-G650  D-Link Wireless Cardbus Adapter, 802.11g, 108Mbps
Save $10 more via mail-in rebate!
Yes $59.00 $59.00

--------------------------------------------------------------------------------

Update  DWL-G520  D-Link Wireless PCI Adapter, 802.11g, 108Mbps
Save $10 more via mail-in rebate!
Yes $59.00 $177.00

--------------------------------------------------------------------------------

* shipping and handling is not included
* tax will be added to orders shipped to CA and MA  Order Sub Total  $302.00
Avatar billede flyhigh Nybegynder
28. maj 2005 - 10:47 #11
ja det ser rigtigt ud! :)
28. maj 2005 - 12:09 #12
El Giganten: Topcom starter kit kr. 555,- Router + 1 stk. usb adapter.
Computer city: SMC router 499,-.
Computer city: SMC PCI kort, USB adapter, PCMCIA kort: 199,- pr. del.
Alt dette er 54mb.
Jeg har selv lige købt SMC, det virker fremragende :)
Men øv så el gigantens tilbud da jeg kom hjem fra CC.
Avatar billede tinchens Nybegynder
29. maj 2005 - 09:20 #13
Faldt lige over denne her
http://www.metro.dk/data/pdfkat/00159_QNISNJPUMMGYMXEL/Kontor_2124_pdf09.pdf
er det ikke et godt tilbud, selvom man ikke er fritaget for moms?
Avatar billede KLS Novice
29. maj 2005 - 09:45 #14
Det er et godt tilbud i metro.

Jeg ville vælge 108 mbit løsningen med det samme og købe de netkort osv. istedet for den USB som kun kan køre 54 Mbps.
Avatar billede tinchens Nybegynder
29. maj 2005 - 14:06 #15
takker meget for hjælpen:-)