Avatar billede mumle30 Nybegynder
27. maj 2005 - 22:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke hente min dv optagelser ind på min computer

Jeg har et DV kamera ( jvc GR-DVL20) med 3 Composite stik og et s-video, men der er IKKE et dv stik/udgang på mit kamera da det er 5 år gammelt, i kan se billeder, jeg har lige lagt dem op ....http://www.gunlund.dk/dv/dv.htm, (og ja jeg smidt brugermanualen ud da vi flyttede)

Problemer består i at jeg ikke kan hente min optagelser ind på min computer. programmerne (Pinnacle Studio v8,og Adobe Premiere Pro) fortæller mig at jeg skal tilslutte mit DV kamera i Firewire (IEEE-1394) stik,  jeg har Firewire (IEEE-1394) indbygget i min computer,
Kan jeg få en slags adapter som jeg sætter mine Composite+ stik i og som så passer til Firewire (IEEE-1394) porten i computeren eller hvordan gør jeg?? Jeg er fuldstændig på bar bund, jeg har læst på alle mulige hjemmesider men syntes ikke at mit problem står beskrevet.

Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg får smidt mine hjemmeoptagelser ind i min computer jeg er ved at blive pis.... irriteret  håber der er en der kan skære tingene ud i pap for mig...:::
Avatar billede sardinen Nybegynder
27. maj 2005 - 22:30 #1
Prøv at kigge her:
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK30807
Jeg har netop købt dette, og det virker pænt. Jeg kan optage fra min gamle vhs og over på pc-en. Og den kan naturligvis også bruges fra dit kamera. Der er både analog indgang (og udgang) og digital udgang til PC'ens firewireindgang. Der følger program med, så du kan optage direkte i mpeg eller AVI, hvis du skal klippe præcist.
Jeg har købt det for et par uger siden, og hvis du kigger rundt op på nettet, er dette det billigste sted, jeg har kunnet finde.
Avatar billede sardinen Nybegynder
27. maj 2005 - 22:33 #2
Jeg beklager, Det var det forkerte link:
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK30810
Avatar billede sardinen Nybegynder
27. maj 2005 - 23:10 #3
http://www.jvc.no/files/instruction_manual/gr-dvl20-30-40_norsk.pdf
side 35, manual til dit kamera fortæller mig, at du HAR digital udgang på dit kamera.
Prøv at kigge :-)
Avatar billede mumle30 Nybegynder
27. maj 2005 - 23:40 #4
jeg er lige kommet på arbejde jeg kigger på det i morgen/lørdag eftermiddag hvis det er tilfælde at der er dv udgang på det er det skuda helt pinligt jeg har drejet det rundt mange gange og syntes ikke jeg har kunne se det...
Avatar billede sardinen Nybegynder
27. maj 2005 - 23:42 #5
:-)
Avatar billede mumle30 Nybegynder
28. maj 2005 - 07:41 #6
øhhe du får bare dine point og så gider vi ikke snakke om hvor jeg fandt et dv out!! men tusind tak for hjælpen og manualen, selv om den er på norsk, men det er da bedre end den er på portugisisk =:-)

Kan du ikke lige oprette et svar så du kan få dine point
Avatar billede sardinen Nybegynder
28. maj 2005 - 10:50 #7
Behold du dem bare :-)
Det vigtigste er, at du fandt det:-)
Held og lykke.
Sardinen :-)
Avatar billede mumle30 Nybegynder
29. maj 2005 - 00:26 #8
takker mange gange
Avatar billede sardinen Nybegynder
27. juni 2005 - 09:10 #9
Du skal huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved selv at lægge et svar og accepter dette. :-)
Avatar billede mumle30 Nybegynder
31. august 2005 - 04:30 #10
svar