Avatar billede suckatphp Nybegynder
27. maj 2005 - 19:58 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Extern harddisk til den bærbare

Hejsa

Har besluttet mig for at skrotte den gamle pc og istedet bruge den bærbare som primær computer. Jeg mangler noget mere plads og overvejer derfor at investere i en ekstern harddisk. Mit store problem er at jeg

1) ikke har ret mange penge
2) ikke har en anelse om hvad der er skidt og kanel indenfor dette marked

Mine krav:
Mindst være 80 GB.
Skal kunne klare at være meget i brug (mellem 8 og 24 timer per dag).
Skal kunne fungere uden strømforsyning hvis jeg skal have den med ud af huset.
Koste så lidt så muligt :-)

Jeg håber meget at der er en der har lidt erfaring med dette, min søgen på edbpriser har kun givet mere forvirring end gavn

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2005 - 20:06 #1
Den her opfylder i hvert fald kravet om at kunne bruges uden strømforsyning: http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=23266
Om den opfylder kravet vedr. pris - ja det kan jeg af gode grunde ikke vide ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2005 - 20:07 #2
Sorry - huskede HELT forkert!!!
Avatar billede busschou Praktikant
27. maj 2005 - 20:08 #3
Mig bekendt er det kun små harddiske til bærbare som kan tilsluttes usb porten og køres på den strøm
Jeg vil anbefale zitech.dk . De har såvel harddiske som boks/holder/usb kabel til rimelige penge
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
27. maj 2005 - 20:09 #4
Jeg tror sgu ikke man kan få en HD-bærbar der fungere uden strømforsyning.
Det synes jeg ikke jeg har set. Hvad med at skifte den interne harddisk i den bærbare?
Avatar billede busschou Praktikant
27. maj 2005 - 20:10 #5
Hos zitech har de en med boks til 1300,- .. om det så er billigt...det er jo relativt
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
27. maj 2005 - 20:11 #6
Hvad skal du bruge den til - afvikling af film mm. hvis nej køb blot en billig:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112957 - ka´n ikke fungere uden strøm
Avatar billede busschou Praktikant
27. maj 2005 - 20:12 #7
Avatar billede busschou Praktikant
27. maj 2005 - 20:13 #8
Du skal blot være klar over at du selvfølgelig får større strøm forbrug på dit batteri når du har den tilsluttet. Så vil da foreslå dig at have ledning med alligevel :o)
Avatar billede busschou Praktikant
27. maj 2005 - 20:14 #9
suckatphp >> du skriver "Skal kunne klare at være meget i brug (mellem 8 og 24 timer per dag). Uden strømforsyning" ...
Kan din bærbare klare det i forvejen?.. for så vil jeg da gerne vide hvilken det er ;o) Det er sku lang tid uden strømforsyning
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2005 - 20:18 #10
hæhæ ;)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
27. maj 2005 - 20:20 #11
Busschou -> jeg tager mine ord i mig om HD uden strømforsyning http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=65038 (findes også 80GB) - den er faktisk lidt lækker, selv om den bærbare formodentligt ikke kan trække den.
Avatar billede busschou Praktikant
27. maj 2005 - 20:21 #12
ikke kan trække den?.. det fungerer fint hos mig. Den tager strømmen over usb
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
27. maj 2005 - 20:21 #13
Ok - hvor længe på batteri?
Avatar billede busschou Praktikant
27. maj 2005 - 20:22 #14
hæhæ ja nok ikke 24 timer i streg. Jeg har ikke lavet en test på hvor længe må jeg indrømme. For jeg har sjældent haft behov for være total bærbar mere end to timer. Så må ærligt være svar skyldigt desværre
Avatar billede busschou Praktikant
27. maj 2005 - 20:25 #15
står også beskrevet hos producenten
http://www.trade-taiwan.org/5temp/itac_tmp_04_e.asp?vender=13045629&temp_code=t_05&v_p_seq=9
Men der står ikke rigtig hvor meget den sluger.
Avatar billede suckatphp Nybegynder
27. maj 2005 - 20:46 #16
--> busschou hehe .. jaja .. du forstod vist godt hvad jeg mente.

Til alle: tusind tak for alle svarene, det er rart at jeg ikke er den eneste der er lidt i tvivl :-)
Avatar billede busschou Praktikant
27. maj 2005 - 20:49 #17
ved ikke om du ønsker et svar..men her er et :o)
Det med om det er "billigt", jeg har ikke set dem andre steder uden strømforsyning. Og det er jo nu engang sådan at de små harddiske stadig er relativt dyre i forhold til de store...desværre.. for de er sku mere lækre ;o)
Avatar billede suckatphp Nybegynder
27. maj 2005 - 20:54 #18
--> busschou: jo, det er helt fint med et svar, bare du lige giver mig 2 min mere af din tid :-)

Det lyder som om du har den fra Zitech .. passer det hvad der står: Leveres usamlet, relativt ukompliceret montering... er det ukompliceret at montere den ?
Avatar billede backside Nybegynder
27. maj 2005 - 20:57 #19
En 2½" kan køre på USB, en 3½" bruger mere end USB kan levere.
Men jeg vil mene at det nok vil knibe med strøm hvis du har andre enheder tilsluttet USB samtidig.
Avatar billede busschou Praktikant
27. maj 2005 - 20:58 #20
ja jeg har tid :o).. kan jo også være der er andre som kender andre modeller. Den jeg tænkte på der den som halvamatoer gav et link på blot i en 80gb udgave.
Ja leveres usamlet. Dvs du får en boks, en ledning, en hardisk. Boksen kan åbnes i den ene ende og der er kun een måde harddisken passer ind i den. Det er jo sådan et harddisken i den ene ende skal forbindes til boksen. Derefter lukkes boksen med en skrue
Det er vist så simpelt som det kan blive :o) så dont worry
Avatar billede suckatphp Nybegynder
27. maj 2005 - 21:04 #21
Jeg siger mange tak til alle der gav deres besyv med ... og ha' en god weekend !
Avatar billede hr.usb Nybegynder
28. maj 2005 - 09:35 #22