Avatar billede cronck Nybegynder
27. maj 2005 - 00:25 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Computerhøjttalere, hvilket skal jeg vælge?

Hej eksperter.

Jeg skal snart have købt mig en højttalersæt til computeren. Gerne et surround system, da jeg alligevel har et surround lydkort.

Der skal selvfølgelig være en sub med i sættet. Det skal kunne gengive lyden i en ordentlig kvalitet i spil, dvd-film, og alm. musik.
Det skal også kunne spille op til fest, også gerne så at nabo'en kan høre med :o)

Rent designmæssigt, behøver det ikke se vildt blæret ud, men det ville være lækkert hvis at det var sort/sølv så at det også matcher min skærm/tastetur/mus...

Pris: Det kommer an på hvor at man får mest for pengene ;-)

Jeg må indrømme at jeg er lidt imponeret over lydkvaliteten i Altec Lansings ATP 3, da et af mine venner har det. Men jeg mener ikke at det spiller nok op, til fest og lign.

Hvad vil i anbefale?
Avatar billede dollyman Nybegynder
27. maj 2005 - 07:44 #1
SKAL DU HAVE NOGET TIL FEST OG LIGN. BØR DU VÆLGE STEREO. DET VIL FÅ MERE GLÆDE AF.
ALTEC LANSING ER ABSOLUT ET GODT VALG. HAR SELV HAFT EN 5-6 FORSKELLIGE ER HAR LIGE NU Altec Lansing VS3151R OG DEM ER JEG MEGET GLADE FOR. OG DE KAN FAKTISK GODT SPILLE GANSKE HØJT.
YDERMERE HAR MAN VALGMULIGHED FOR AT SLÅ SURROUNDEN FRA SÅ DE KUN SPILLER STEREO.
Avatar billede craft Nybegynder
27. maj 2005 - 11:29 #2
Hvis du et eller andet sted kan opsnuse et sæt Logitech Z-5300, så vil jeg klart anbefale dem. Til den pris (~1500 kr.) er de virkelig alt værd. Én af mine venner har dem, og jeg har selv bestilt dem og venter på at få dem hjem.
Bassen er sindssyg god, og de kan spille rigtig højt. Hvis du vil ofre flere penge, så vil jeg mene, du skal have fat i Z-5500, som er endnu bedre (jeg har dog ikke hørt dem).
Avatar billede cronck Nybegynder
19. september 2005 - 16:24 #3
Havde faktisk glemt alt om det her spm...
Her forrige weekend, hørte jeg en kammerats Logitech Z-2300 Spille, og jeg lånte det af ham et par gange...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=100095

Nu har jeg selv købt et sæt, og jeg er rigtig godt tilfreds med det ;-)
Ellers mange tak for hjælpen...