Avatar billede saldern Nybegynder
26. maj 2005 - 23:43 Der er 3 kommentarer

Router vil ikke med Fast IP - men gerne med dynamisk IP?

Hejsa,
Jeg er den lykkelige indehaver af en IOGEAR BOSS GNS100120, en smart lille sag med Router, FTP, FireWall, VPN, Harddisk mm.
Jeg har internet gennem Arrownet (gennem kabel TV lidt lige som Stofanet)
Jeg har en fast IP adresse som koblers opmod Routerens MAC adresse også vidt jeg kan se tildeles routeren også denne IP.
Problemet er bare at jeg ikke kan få hul igennem til mine PCer og IP telefon.
Før jeg fik fast IP virkede det perfekt og hvis jeg beder arrownet om at få min faste IP til at pege på en anden MAC adresse (slå den fra) virker det fint igen.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke med fast IP jeg vil jo gerne i kontakt med FTP delen i min Router.
Avatar billede necro655 Nybegynder
27. maj 2005 - 08:07 #1
i mange router..er det sådan

f.eks

du har udfra ip 100.100.100.100 (bare som eksempel)

hvis folk skal have kontakt til din ftp server..kan det værer at de så altid er et fast ip på dit local net

f.eks

192.168.1.3 (din router sørger for at alt indgående ftp går til dette intern ip når ftp portno bliver brugt port 21)

192.168.1.2 kunne værer port 80..til en evt web server.

det må stå i din manual til din  router..som den har sådan noget kodet fast..
Avatar billede turpin Nybegynder
27. maj 2005 - 10:40 #2
Der er ikke indbygget ftp i din router. Som necro655 skriver så skal det køre på en anden maskine.

Kan du slet ikke få noget trafik igennem routeren med din public ip (tilgå internet og mail m.m.)? Hvis ikke så prøv fx at indtaste dns-adresserne fra Arrownet i routeren.
Avatar billede saldern Nybegynder
28. maj 2005 - 09:23 #3
Der er inbygget FTP i min router se produktet på dette link.

http://www.digifokus.net/index.php?Page=serve&PageNumber=8&ProductsNumber=1617