Avatar billede nick Nybegynder
23. april 1999 - 00:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder IPC$

Jeg køre Win N´T WKS og har et problem med min deling. Når jeg deler en mappe og folk prøver at komme ind på min computer beder den om password til IPC$. Hvor ændres eler slå's  dette password fra?
Avatar billede bug Nybegynder
26. april 1999 - 09:05 #1
IPC$ er det man kalder en pipe / named pipe. Der er en forbindelse der bliver skabt mellem to NT/98/95 'ere for verificering af brugerdata eks. Hvis du bliver bedt om password er det fordi dine brugerrettigheder ikke stemmer med den maskine du forsøger at forbinde dig til.
Opret en bruger med rettigheder på den maskine du forsøger at forbinde dig til. Men er det en 95/98/NT?

/Bug\
Avatar billede netman Nybegynder
26. april 1999 - 12:50 #2
Internel procedure call
Avatar billede Dan Nim Seniormester
09. maj 1999 - 17:20 #3
Dav.

øøø, hvor oprettet man sådan en bruger hende `?
Avatar billede chaos Nybegynder
31. maj 1999 - 20:26 #4
start -> programs -> Administrative tools (Common) -> Usermanager.

Lad brugerne på de tilsluttende maskiner logge på deres egne systemer med de samme brugernavne og passwords, som du angiver på din NT. Det giver færrest problemer.

På win9x kan en bruger kun ændre sit password, mens at man på en NT har mulighed for at tilslutte med et helt andet brugernavn og password, end det man angiver når man logger ind (kaldes secondary user).

Best of luck

/Chaos
Avatar billede chaos Nybegynder
31. maj 1999 - 20:28 #5
øehh..
Jeg glemte lige:

Du skal naturligvis også give de aktuelle brugere adgang til de aktuelle shares, samt evt. rettigheder på de enkelte filer hvis du kører NTFS.

/Chaos