Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:03 Der er 28 kommentarer

PROBLEM!!!!!!!!!!!!

Jeg har lånt et nyt grafikkort! Jeg installerede det og startede min cpu! Men da jeg prøvede at spille virkede det ikke. Så ville jeg installere mit gamle grafikkort, men nu virker det ik´! Den vil kun vise noget på det lånte gfx kort! Hjælp?
Avatar billede vipez Nybegynder
04. april 2001 - 15:04 #1
styresystem?
hvilke gfx kort er de?
Avatar billede tkirk Nybegynder
04. april 2001 - 15:05 #2
Har du afinstalleret driverne til det lånte kort?
Hvilke kort er det du har?
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:05 #3
Ps. Den vil kun gøre i en opløsning på 600x480 og 16 farver!
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:06 #4
Windows ME, Lånte - Banshee 16 Mb! Mit - Ati Rage 8Mb
Avatar billede vipez Nybegynder
04. april 2001 - 15:06 #5
har du installeret drivere og genstart ?
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:07 #6
Har prøvet! Og driverene, hvor kan jeg finde dem? Kan du sende link?
Avatar billede makse Nybegynder
04. april 2001 - 15:07 #7
Hvis du kører med windows.

Start i fejlsikret tilstand. Slet alle grafikkort i Enhedshåndtering.
Genstart og installer \'Standard VGA driveren\'
Genstart igen og installer driverne til dit grafikkort.
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:08 #8
Jeg prøver!
Avatar billede zhark Nybegynder
04. april 2001 - 15:20 #9
Jeg vil tro du generelt mangler nye AGP drivere til dit mobo (Motherboard)! Hvad hedder det? Er det et Via chipset så er 4in1 driverne nok sagen:
http://www.via.com.tw/drivers/index.htm
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:23 #10
Jeg har ingen forstand på computere! Men det med at genstarte i fejlsikret tilstand virkede ikke!
Avatar billede desperado Nybegynder
04. april 2001 - 15:24 #11
her kan du finde driver til dit ati kort !
men start lige med den AGP driver fra >zhark<

http://www.ati.com/na/pages/products/pc/pc_index.html?parent=0&folder=15&doc=13#2

løb evt din \" Tilføj og fjern programmer \" for evt 3dfx sjov !

Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:27 #12
Jeg forstår det sq ik´!
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:32 #13
Når jeg har downloaded driveren til AGP, hva´så?
Avatar billede tkirk Nybegynder
04. april 2001 - 15:33 #14
Du skal LIIIIIIIIIGE være sikker på om du har et VIA chipset!
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:33 #15
Og hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede tkirk Nybegynder
04. april 2001 - 15:38 #16
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:38 #17
Hello?
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:39 #18
Jeg ved det ik´! :(
Avatar billede desperado Nybegynder
04. april 2001 - 15:40 #19
Kontrolpanel -> system -> enhedshåndtering -> kig på IDE controleren.
der står sikkert noget med Intel eller VIA, sis
busmaster ; ))
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:44 #20
Der står noget med Intel!
Avatar billede makse Nybegynder
04. april 2001 - 15:55 #21
Intel driverne kan du hente på www.tweakup.dk/files/mobo/betaata_multi.exe

Har du installeret driverne til skærmen?
Avatar billede s!lence Nybegynder
04. april 2001 - 15:59 #22
Jeg ved det ik´! Jeg installerede bare det nye gfx kort, og nu virker det gamle ik´ mer´!
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
04. april 2001 - 16:14 #23
Du er da ikke nem at hjælpe... gør som makse sagde.. start op i fejlsikrettilstand og fjern alle grafikkort i kontrolpanel -> system -> enhedshåndtering ... og genstart så...

Windows skulle så gerne finde dit grafikkort, og installere det...

-Mav
Avatar billede hotpop Novice
04. april 2001 - 16:29 #24
Afinstaller de gamle drivere til det gamle grafikkort først - installer DEREFTER de nye drivere til det nye grafikkort.
Avatar billede tkirk Nybegynder
04. april 2001 - 23:24 #25
Banshee kort er noget skidt når man skal kører med et andet grafikkort bagefter!
Avatar billede desperado Nybegynder
06. april 2001 - 16:56 #26
banshee undrerstyttes ikke af ME men kun af win98 /SE !

du har sikkert fucket din ME så meget op at du nok bliver nød til at reinstall ME
Avatar billede hotpop Novice
06. april 2001 - 20:15 #27
jeg havde gevaldige problemer med mit nye geforce2 MX (havde et Voodoo2 før) og det viste sig, efter lang tids bævl med kortet, at det var fordi jeg jo havde haft et voodoo2 i maskinen og driverne var ikke blevet fjernet, så efter jeg fjernede dem har mit Geforce2 MX kort sparket RØV! dette, har jeg læst, skulle gælde for alle kort bygget på voodoo-kernen, altså voodoo1, voodoo2, Banshee, voodoo3 o.s.v.
Avatar billede desperado Nybegynder
17. april 2001 - 14:29 #28
Well ?!?