Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
26. maj 2005 - 18:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til PHP, Apache og MSSQL

Okay, så jeg har installeret Apache og PHP. Apache er version 1.3.x og PHP er 4.x.

Jeg har ikke nogen php.ini liggende på min computer nogen steder, dog virker alting fint, inklusive mysql funktionerne... Den kan jeg ikke lige regne ud.

Nu skal jeg bruge mssql funktionerne, hvilket man kan få låst op for, ved at indsætte den der "extension=php_mssql.dll" i php.ini.

Men jeg har jo ikke nogen php.ini!!!! Jeg har selvfølgelig prøvet at ligge en php.ini i op til flere forskellige mapper (c:\\php, c:\\windows, osv.) uden nogen ændring.

Help please...
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
26. maj 2005 - 18:14 #1
Skal måske lige nævnes at jeg har installeret PHP som Apache modul, og IKKE com CGI binary.
Avatar billede stalle Nybegynder
26. maj 2005 - 18:37 #2
At du ikke skulle have nogen php.ini, forekommer mig temmelig underligt, da php ellers ikke ville kunne virke.

Fra dengang jeg havde apache samt php på min windows maskine, da kan jeg mindes at den lå under c:\php\ - eller hvad folderen hedder, som indeholder php.

Jeg vil mene at du skal tage et ekstra kig.
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
26. maj 2005 - 18:42 #3
Nope, den er der ikke. Ej heller kan jeg finde den via søgning.
Avatar billede coderdk Praktikant
26. maj 2005 - 19:50 #4
lav et script der indeholder <?php phpinfo(); ?> - så kan du se hvor den skal ligge ;)
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
26. maj 2005 - 20:09 #5
okay, jeg fik den til at finde php.ini... Nu vil den bare ikke loade modulet.

Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\php\extensions\php_mssql.dll' - The specified module could not be found.

Jeg har dobbeltchecket stien og den er ok. Rettigheder på mappen burde også være iorden.
Avatar billede greew Nybegynder
26. maj 2005 - 21:53 #6
Hvilke linjer har du ændret i php.ini ??
Avatar billede coderdk Praktikant
26. maj 2005 - 21:53 #7
i php.ini, hvad står extension_dir til? og loader du den sådan:

extension=php_mssql.dll
?
Avatar billede coderdk Praktikant
26. maj 2005 - 21:54 #8
Du burde have:

extension_dir="C:\php\extensions"
extension=php_mssql.dll
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
27. maj 2005 - 06:10 #9
Det er præcis det jeg har, så jeg kan ikke forstå den kommer med den fejl. Filen ligger der dælme...
Avatar billede coderdk Praktikant
27. maj 2005 - 09:51 #10
Prøv lige for sjov at kopiere php_mssql.dll over i windows\system32
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
18. juni 2010 - 12:46 #11
Kan vidst roligt lukke denne...