Avatar billede bizty Nybegynder
26. maj 2005 - 10:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dele printer til win98 maskine fra server 2003

Hvordan deler jeg en printer sådan at en win98 maskine kan bruge den? Jeg har ikke windows 2000 server cd'en.
Avatar billede bizty Nybegynder
26. maj 2005 - 11:17 #1
Dohh.. Kom i tanke om at man bare kan aktivere gæstekontoen på serveren...
Avatar billede screem_brille Novice
26. maj 2005 - 11:18 #2
højre klikker på din printer og vælger share, der kan du samtidigt angive driver placering til f.eks win 98. (under additional drivers)
Avatar billede screem_brille Novice
26. maj 2005 - 11:22 #3
det er ikke smart at aktivere gæstekontoen, slet ikke når der findes en bedre løsning
Avatar billede bizty Nybegynder
26. maj 2005 - 12:32 #4
Hvad mener du den bedre løsning er? Når min win98 bruger forsøger at logge på bliver der spurgt efter en adgangskode (som jeg ikke kender) hvis ikke gæstekontoen er aktiv.
Avatar billede screem_brille Novice
26. maj 2005 - 17:06 #5
Så opretter du en konto til den bruger som har behov for at få adgang til din server, gæste kontoen bør ikke være aktiv.
Avatar billede bizty Nybegynder
26. maj 2005 - 20:54 #6
Hvordan logger man så ind på en konto under windows 98?
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2005 - 10:29 #7
det gør man ved at i kontrol panalet -> netværksforbindelser -> egenskaber -> klient til windows (mener jeg det hedder) angiver ens AD domæne som NT logon server, derved valideres brugerens brugernavn og kode op mod ens domæne