Avatar billede domaz.dk Novice
26. maj 2005 - 01:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Få en url til at gå mod egen server?

Min overskrift er muligvis lidt svær at gennemskue, men havde lidt svært ved at formulere det.
Mit problem ligger i at jeg godt kunne tænke mig at vide hvordan jeg får en url (f.eks. domaz.dk) til at føre til ens egen server, altså på ip.
Med andre ord hvor man kan købe kun et domæne-navn (uden et webhotel) og hvordan man får den til at føre de besøgende til ens egen server.

Nu kan man nemlig snart få 10/10 mbit her, så det burde være muligt at hoste sin egen lille hp... :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
26. maj 2005 - 01:24 #1
Avatar billede wizdom Nybegynder
26. maj 2005 - 08:40 #2
Optimalt for dig er bare at købe et domæne navn (www.ditdomæne.dk) hos en af de udbydere der nu måtte findes, problemet ved KUN at købe domæne navn er oftest at de så er meget dyrere end hvis du køber det i forbindelse med et webhotel, så her er opskriften...

Tag f.eks. B-one.dk, du køber deres mindste webhotel
(9 kr. pr. md 90kr. i oprettelse) i forbindelse med oprettelse af domæne navn,
der koster KUN 60,- (ved bestilling af webhotel) og DEREFTER får du flyttet dit
domæne til din egen IP, det koster den nette sum af 20,- kr.

Så har du efterfølgende en årlig udgift på 60,- Kr. på eget domæne

(Ovenstående priser er EX. moms)

Håber du kan bruge det svar ;)

/WizDom
Avatar billede wizdom Nybegynder
26. maj 2005 - 08:41 #3
Forresten så kan du hoste en HEL DEL MERE en en "lille" HP med 10/10 linie ;)
Avatar billede domaz.dk Novice
26. maj 2005 - 10:28 #4
wizdom: tak for svaret det kunne godt bruges... ;) men efter at ha oprettet et webhotel hos f.eks. b-one, hvor får man så domænet flyttet til ens egen ip...?
Avatar billede domaz.dk Novice
06. juni 2005 - 13:23 #5
nåå... smid et svar wizdom...
Avatar billede domaz.dk Novice
10. juni 2005 - 11:43 #6
tager points selv eftersom der ikk kommer noget svar...
Avatar billede wizdom Nybegynder
22. juni 2005 - 23:32 #7
LOL hej du, jeg plejer at få en mail når der er bud efter mig, men det har jeg så først fået idag :P men det er okay hehe...

Du flytter din ip hos DK-Hostmaster, det er den der administrerer domæne navne i DK ;)

Hej hej

/WizDom