Avatar billede mk2003 Nybegynder
25. maj 2005 - 21:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer opføre sig underligt.

Jeg har tidligere i dag skrevet et indlæg vedr. virus og fået slettet virus og sendt en hijackthis log ind, som skulle være ren nu. Jeg har kørt alverdens scanninger, både mine egne og online og den finder ikke mere virus.
Nu er min computer begyndt at starte op uden skærm. Knappen på skærm viser bare "standby" og skærm er sort. Kan kun starte op i fejlsikret tilstand med skærm.

Nogen der kan hjælpe med at løse det problem???

Marie
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 21:25 #1
Har du prøvet at reinstallere driveren til dit grafikkort ?
Avatar billede mk2003 Nybegynder
25. maj 2005 - 21:31 #2
Nej, det har vi ikke....bør vi gøre det?? Kan det have årsag???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2005 - 21:31 #3
Tjaa.. jeg ville gøre det modsatte.
Afinstaller drivere til grafikkortet i fejlsikker tilstand. Så burde den bagefter kunne starte op i normal tilstand, og hvis ikke XP automatisk installerer driverne der, så kan du geninstallere driverne på det tidspunkt.
Avatar billede mk2003 Nybegynder
25. maj 2005 - 21:32 #4
Okey det prøver vi og vender tilbage....
Avatar billede mk2003 Nybegynder
25. maj 2005 - 21:47 #5
Nu har vi gjort som du sagde og nu kan vi starte op, men det kunne vi også tidligere. Hvad kan være grunden til, at skærm starter op på stanby??? Kan der være andre løsninger end den du gav?? Vi venter lige og ser tiden an og ser om den blir sort igen......Hvis du har andre idéer, så kom endeligt med dem:)))
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2005 - 21:57 #6
Grunden er nok den at opdateringsfrekvensen på skærmen blev for høj, og derfor lukkede skærmen. Og det er en ond cirkel for du kan ikke sætte opdateringsfrekvensen i fejlsikret tilstand.

Når man afinstallerer driveren "afinstallerer" man samtidig kommandoen der satte denne frekvens, og den burde så efter opstarten gå på 60hz som alle skærme kan klare.

Det var grunden til rådet.
Avatar billede mk2003 Nybegynder
25. maj 2005 - 22:12 #7
Ok Tonny....Jeg gir dig point og håber det hjalp:) Gør du det til et svar??? :)
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 22:35 #8
tonnybrandt det er da ikke det modsatte, det er da det samme, at afinstallere og lade windiws installere den igen, er da det samme som jeg skriver...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2005 - 23:38 #9
screem_brille > Ikke helt, idet hvis man blot geninstallerer driveren uden at afinstallere den først, så husker den de indstillinger man havde og så ville det ikke virke. Det var det at den skulle afinstalleres, at jeg mente var det modsatte, men det var nok lidt forkert udtrykt *s*

Her er svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. maj 2005 - 00:18 #10
Takker for point :)