Avatar billede Bjarne Novice
25. maj 2005 - 20:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

EasyPHP problemer

jeg har installeret easyPHP, men det giver desværre problemer. Jeg får nogle Notice: advarsler på mine scripts. Jeg har testet selv samme script på min udbyders server, hvor det virker upåklageligt. Selve scriptet virker også med easyPHP, dog med disse fejl-meddelelser. Fx:

Notice: Use of undefined constant REMOTE_ADDR - assumed 'REMOTE_ADDR' in c:\programmer\easyphp1-8\www\lab\mail.php on line 28

Notice: Undefined index: email in c:\programmer\easyphp1-8\www\lab\mail.php on line 17

Er ikke så god til opsætning af php, men fejlen opstår ofte når jeg bruger database.

Håber nogle kan hjælpe:)

Lige et tillægsspørgsmål: Der er nogle vigtige opsætninger til apache, php, mysql eller phpmyadmin som jeg bør vide?
Avatar billede knudx Nybegynder
25. maj 2005 - 21:47 #1
PHP ka være sat op på en lidt anden måde - der er noget som hedder 'register_globals' eller noget i den stil, som gør nogle variable bliver tilgængelige som fx. $email i st. for $_POST['email'] . Sidstnævnte måde er den 'rigtige' - da 'register_globals' er slået fra som standard i nyere versioner af PHP.
Ligeledes ku den REMOTE_ADDR som du skal bruge være $_SERVER['REMOTE_ADDR']
check http://dk2.php.net/reserved.variables

Håber du kommer på sporet!
-J;^)-
Avatar billede Bjarne Novice
25. maj 2005 - 22:06 #2
Jeg bruger $_SERVER['REMOTE_ADDR'] i scriptet:)

Hvordan kan jeg være sikker på at register globals er off?
Avatar billede Bjarne Novice
26. maj 2005 - 16:50 #3
virklig ingen som ved noget om easyphp?
Avatar billede Bjarne Novice
04. juni 2005 - 13:28 #4
ikke tilfældet, lukker spørgsmålet:(