Avatar billede joha0147 Nybegynder
25. maj 2005 - 15:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Backup server

Hej eksperter

Efter mange år med backup gennem backup bånd er det nu tid til at gå over til en mere digitaliseret form for backup.
Backupen er yderst kompliceret og foregår over flere dage af ugen i en hel måned hvorefter båndene overskrives over en ny måned (Således at vi altid har mindst en måneds backup bag os).

Vi har i virksomheden følgende servere som der skal foretages backup på:
- Mail server.
- CAD server.
- Fil server.

Virksomheden har både eksterne og interne medarbejdere. I alt 45 interne og 15 eksterne.
Kan backup på ovenstånde servere foretages på en server som beskrevet ovenfor? findes der gode software/hardware løsninger på dette?

mvh

joha0147
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2005 - 22:56 #1
Der er mange måder at håndtere backup på, alt afhængig af krav - og ikke mindst budgettet :)

Som jeg læser dit spørgsmål, ønsker du kun backup af mail, CAD og filserveren - ikke medarbejdernes arbejdsstationer.

1) En løsning kunne være at benytte Arkeia's Network Backup, som er en central backupserver som kan tage backup af hele/dele af jeres netværk (og kan senere udvides uden ekstra omkostninger). Backup-bånd anbefales stadig.

2) Datareplikering. I kan have en maskine stående lokalt - eller på et andet geografisk sted (sikrer mod tyveri/brand osv.), som spejler data fra jeres servere. Kræver ikke backup-bånd - evt. et månedligt bånd.

3) Man kan også tage et ekstra skridt og tænke på høj tilgængelighed. Hvis en af jeres servere går ned grundet hardware, software, e.lign. hvor lang tid kan I så undvære servicen? Taler vi de prof. høj tilgængeligheds-løsninger er vi oppe at garantere 99,99% oppetid.
Avatar billede joha0147 Nybegynder
30. maj 2005 - 22:32 #2
takker for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2005 - 22:39 #3
Det var så lidt.
Håber du kunne bruge mit svar til noget. Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at sende mig en mail på ms@nordicmind.com
Det skal lige siges at Nordicmind er distributør af Arkeia (og andre backupløsninger) og datareplikerings/Høj-tilgængeligheds-løsninger, hvilket er grunden til min tekniske ekspertviden.

(Til andre: Jeg anser dette for ok ifm. Ekspertens regler, da svaret er besvaret/accepteret)