Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
25. maj 2005 - 15:35 Der er 5 kommentarer

hvordan laver jeg en stregkode til en CD? H A S T E R !

Kære Alle.

Jeg har fået til opgave at lave et cd-cover for en ven.

Denne nye cd har fået en stregkode, der skal sættes på cd-coveret, men uden erfaring ved jeg ikke hvordan denne skal genereres.

Jeg har Adobe Designer 7.0, der kan lave stregkoder men der findes jo utallige varianter - hvilken skal det være?

Please HJÆÆLLPPP!!!! Layoutet skal nemlig være færdigt NU og jeg er på bar bund!!!

Stregkoden er: 57 0 5934 00111
Avatar billede lamaduck Nybegynder
25. maj 2005 - 15:46 #1
http://www.seagullscientific.com/aspx/Products__DA.aspx der er en trial under "Software Downloads"
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
25. maj 2005 - 17:37 #2
Jeg har - med programmet - lavet stregkoden, men jeg synes stregkoden virker usandsynlig lang?

Så har jeg sammenlignet den med de stregkoder hvor værdien kunne accepteres i Designer 7.0 (6 stk).

Ved ikke, hvilken jeg skal vælge???!! Jeg har lagt et billede af dem på:
www.nanaza.com/stregkoder.gif

De seks tilladte i Designer var:
UPCABarCode1
Code128SSCCBarCode
Code128BarCode1
Code128ABarcode1
Code128BBarCode1
Code128CBarCode1
Avatar billede lamaduck Nybegynder
26. maj 2005 - 02:03 #3
skulle ikke undre mig at der er nr2 der skal bruges (er dog ikke 100% sikker)
Avatar billede lamaduck Nybegynder
26. maj 2005 - 02:06 #4
eller nr7
Avatar billede sbrahe Nybegynder
02. juni 2005 - 22:12 #5
er det ikke en EAN 13 barcode - 12 tal + et check-ciffer der skal bruges? Kunne det godt være med de tal.