Avatar billede funnyman Nybegynder
25. maj 2005 - 14:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kryptering på en hjemmeside

Hej

Når man trykker på egenskaber på en hjemmeside, vil der fremkomme en lille notits om, hjemmesiden er krypteret eller ikke krypteret.

Er der nogle fordele og ulemper ved dette og har det overhovedet noget at sige?

Evt. tjek www.newline.dk for at komme med et svar.

På forhånd tak.

Alle tilfredsstillende svar får 100 point og det skal være inden kl. 10.00 d. 26/5.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. maj 2005 - 15:05 #1
Det er her er tale om er om der anvendes http eller https. Https anvender ssl til at kryptere forbindelsen og det bruges typisk til overførsler af fortrolig art, penge eller personlige oplysninger.

SSL kan implementeres på de fleste (hvis ikke alle) web servere og de fleste (hvis ikke alle) klienter kan håndtere SSL og https uden problemer for brugeren, dette under forudsætning af at web serveren anvender et certifikat fra en anerkendt udbyder. Du kan også selv lave certifikatet, men så vil en dialogboks poppe op hos brugeren og afkrave ham/hende et svar om vedkommende ønsker at have tillid til dette usikre certifikat
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. maj 2005 - 15:06 #2
Fordelen ved en krypteret forbindelse er helt åbenbar. Dine fortrolige oplysninger beskyttes. Der er den ulempe at en implementering af SSL på serveren tilføjer systemet noget komplexitet, der jo kan ydnyttes af e.v.t. hackere. Udbyderen skal med andre ord vide hvad han gør