Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
25. maj 2005 - 13:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopier data fra Windows Maskine til USB HD gennem Mac OS X.

Jeg har en ekstern harddisk tilsluttet min iBook (med Mac OS X).
Er der nogen der ved, hvorledes jeg kan lægge data fra min Windows-maskine over på den eksterne harddisk. Jeg har tilsluttet Windows-maskinen min iBook og harddisken min iBook.

Jeg kan vist ikke gå direkte fra Windows til den eksterne harddisk, da den er formateret til Mac-format.
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
25. maj 2005 - 13:06 #1
Og jeg har ikke plads nok på min iBook til først at lægge der derover.
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. maj 2005 - 13:12 #2
ja, kan du ikke lave en delt mappe på det eksterne drev, og mounte det på ibook'en. Naviger derfra fra windows maskinen hen til ibooken, og åben den delte folder som er mounted på skrivebordet...
Det ville være en måde at gøre det på!
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
25. maj 2005 - 13:44 #3
Hvordan gør jeg en mappe delt og mounter den?
Drevet er jo allerede mountet på skrivebordet, men jeg kan ikke se den på min Windows-maskine?
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
25. maj 2005 - 13:47 #4
Er newbee til Mac OS X endnu, så håber det i orden jeg stiller "dumme" spørgsmål :-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. maj 2005 - 13:53 #5
Det er helt iorden! Kan du "control-klikke" og tage egeneskaberne på det mountede harddisk drev, og dele den således at du kan få adgang til det fra din pc.

en anden løsninger også bare at tage en lille bid ad gangen... men det kommer jo an på hvormeget der skal flyttes... :)
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
25. maj 2005 - 13:57 #6
Øhm. Dumt spørgsmål igen :-)
Jeg har i systemindstillinger på min iBook under Sharing sat hak i Windows Sharing, og nu kan jeg skrive IP adressen til iBook i Windows Internet Explorer og så kan jeg se mine mapper som er på min iBook (Desktop, Movies, Applications osv.), men jeg kan ikke se det tilsluttede eksterne drev.
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. maj 2005 - 14:07 #7
yes, lige precis. For at du kan se det eksterne drev samme sted skal du dele mappen først... :) Du er på rette vej...
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
25. maj 2005 - 14:07 #8
Kunne måske være nemmere hvis jeg kunne se min Windows-maskine fra min iBook og så hive tingene fra Windows-maskinen over på harddisken. Men jeg kan ikke se min Windows-maskine?
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
25. maj 2005 - 14:10 #9
Har fundet min Windows-maskine nu. Havde glemt at dele noget på den :-)
Det virker helt perfekt nu og kører hurtigt!

Tak for alt din hjælp ferdinand.k, pointene er dine!
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. maj 2005 - 14:25 #10
ikke dårligt... :)