Avatar billede naesbygaard Nybegynder
04. april 2001 - 12:45 Der er 7 kommentarer og
8 løsninger

Site Vurdering!

Følgende site ønskes vurderet med henblik på:

http://www.yihaa.dk/

1. Brugervenlighed (Er det til at forstå hvordan man skal forholde sig til de enkelte \"regler\". SMS er jo en stor ting blandt de unge, og kan de finde ud af det?)

2. Ødelægger designet på nogen måde sidens funktionaliteter?

3. Er der nogen form for \"grafisk uligevægt\" (nogle sider hvor designet skiller sig ud fra andre)?

4. Generelle grafiske kommentarer?

5. Andet?

/NbG

ps. Men det drejer sig især om brugervenligheden på sitet!

NB: HUSK PÅ AT SITET SKAL KUNNE ANVENDES AF BØRN HELT NED TIL LAVESTE SMS-ALDER!
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 12:48 #1
1. Ja, det er godt formuleret!!! Og let at finde rundt i!

2. Ja, det syntes jeg lidt det gør! Efter min mening mangler der lidt...css...billeder!!!

3. Nej

4. CSS og flere billeder(effekter) ville være godt tror jeg!

5. næh ikk lige!
Avatar billede kee.... Nybegynder
04. april 2001 - 12:52 #2
Jeg synes den er nem at bruge... og den virker ;o)

Dog virker det forkert at man kan gemme telefonnumre og sådan uden man har oprettet sig. Der kommer godt nok en besked EFTER man har tastet \"tilføj nyt nummer\"
Jeg synes det ville være mere brugervenligt at den besked kom FØRST..

Jeg kan IKKE li jeres navn i toppen... det er alt alt for stort.. samtidig er der farveforskel i baggrundsfarven på logoet og selve siden..
Avatar billede kee.... Nybegynder
04. april 2001 - 12:53 #3
Det er rart at der ik er \"reklame\" på beskederne mad modtager...
Avatar billede kee.... Nybegynder
04. april 2001 - 12:55 #4
genialt at hvis man kommer over 160 tegn.. bliver beskeden bare delt op i to.... *klap klap* ret godt...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. april 2001 - 12:55 #5
Regler ? Hvis der er regler for afsendelse af sms\'er på den side, så skal de vist fremhæves, jeg kan ikke finde det sådan uden videre.

Jeg HADER scroll i statusbaren, og jeg er ikke den eneste, jeg mener at den bar er der for at man kan orientere sig om hvor man er, hvor langt den er loaded !

Dit banner i toppen, har ikke samme baggrundsfarve som siden, og er måske også lidt kedeligt(farveløst ?)

Hvis siden henvender sig til de unge (mig ?) så skal der mere spræl på siden, farver! og andre fancy features.

Der er ikke noget der hedder \"Mer om...\" Det hedder \"Mere om\" der er ingen grund til at ødelægge det danske sprog mere end højest nødvendigt!

Den er let at finde ud af at sende sms\'er fra, men jeg mangler noget respons på om min besked nu vitterlig er sent til nummeret (Beskeden er sendt ting ?)

Kan den også sende til alle mobilnumre ?
Jeg har endnu ikke modtaget den jeg sendte til mig selv (har sonofon 25 XX XX XX!)

Håber du kan bruge det til noget
//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. april 2001 - 12:55 #6
det skulle egentlig være er svar..
Avatar billede kee.... Nybegynder
04. april 2001 - 12:56 #7
ha ha.. selv i 6 beskeder kan den dele op i...
Avatar billede kee.... Nybegynder
04. april 2001 - 13:01 #8
Jeg er enig i det med farverne.. det ville ikke gøre siden dårligere at der kom lidt farver på..
Avatar billede delphimann Nybegynder
04. april 2001 - 13:56 #9
Virker ret fed men øøøøhhhh jeg mener internet har siden nok med SmS sender
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2001 - 16:38 #10
Tja jeg siger til mig selv, det ligner en Frontpage side. Kanterne er for kraftige, det ser ikke godt ud, efter min mening. Gammeldas SMS sender. Har set prøveversioner af en multisender der var meget simpel at bruge.

Jeg vil nu holde mig til www.besked.dk, den ved jeg kan tage det danske alfabet ;o), man er heller ikke tvunget til at skulle logge ind.

Hele desigent virker meget firkantet.
Karakter 9 @ 13
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
04. april 2001 - 18:22 #11
->kharder

Tak for den konstruktive kritik!

kharder siger: Har set prøveversioner af en multisender der var meget simpel at bruge. () Hvad mener du med det??? Hvad betyder det?

kharder siger: man er heller ikke tvunget til at skulle logge ind. () Det er du da heller ikke her! (tilgendgæld er man ikke tvunget til at huske 800 numre :) )

Mht. \"det firkantede design\". Det er fint nok at du ikke bryder dig om at det er firkantet. (Jeg ville bare lave noget der ikke lignede alt muligt andet lort). Men at du kalder det en Frontpageside er dog lidt af en fornærmelse :)

Endnu engang tak.

/NbG

Avatar billede coinz Nybegynder
04. april 2001 - 20:12 #12
NbG -> dine links øverst f.eks. send sms, sms reminder og lignende... de passer ikke ind efter min mening... synes de er lidt udenfor resten af designet... vil foreslå du retter det... designet er fedt og utrolig let at finde rundt i... men vil foreslå at du prøver at ændre de links... fed side ellers

9^@13
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2001 - 11:29 #13
Dine fonte er for kedelige og kantede, prøv en lille Verdana eller Tahoma..
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2001 - 11:29 #14
Svar..
Avatar billede xzxzx Nybegynder
15. april 2001 - 02:30 #15
For firkantet.

9 @ 13