Avatar billede bachmand Nybegynder
04. april 2001 - 12:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Exchange via Internet

Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan jeg får koblet en bærbar PC med Outlook 2000 til vores Exchange server.

Jeg har ikke en RAS, men kobler op til Internet og bruger så en VPN forbindelse, på den måde er jeg logget på netværket.

Jeg har forsøgt på forskellige måder, men det går for langsomt (mobil telefon = 9600bps).

Mvh. Jan
Avatar billede k_la Nybegynder
04. april 2001 - 20:16 #1
Du skal prøve at sætte outlook op til at gemme mails på serveren i stedet for lokalt - så går det lidt hurtigere med at åbne outlook, men det er sikkert ikke nok med 9600
Avatar billede bachmand Nybegynder
05. april 2001 - 08:27 #2
Tak for svaret, jeg udtrykte mig nok lidt uklart. Mit problem er hvordan jeg skridt for skridt kobler på, så Outlook er klar over at den er koblet til Exchange serveren via en langsom forbindelse. Den skal så kun sende header fra nye mail, og give mig mulighed for at vælge at downloade dem, der er brug for.

Jan
Avatar billede codpiece Nybegynder
05. april 2001 - 17:58 #3
Har du ikke mulighed for at bruge Outlook Web Access? Den sparer meget på nettrafikken og kører gennem din web-browser.

// Codpiece
Avatar billede bachmand Nybegynder
05. april 2001 - 22:35 #4
codpiece, ja jeg har den mulighed, men mine brugere vil så gerne kunne læse og svare på mails offline, for derefter at trykke på send og derved skabe forbindelse kun mens der sendes. Med browseren skal de vel være \'på\' hele tiden (dyrt på mobil fra udlandet)
Avatar billede codpiece Nybegynder
06. april 2001 - 12:40 #5
Så vil jeg næsten foreslå at du bruger en anden mail-klient, f.eks. Eudora, og sætter den til at skippe mails større end f.eks. 5 KB. Det bevirker netop at headeren bliver downloadet og mailen kan åbnes. Hvis man så finder ud af, at man gerne vil hente netop dén mail, klikker man på en ikon, hvorefter den fulde mail hentes næste gang.

Hvis du vælger denne løsning skal du bare huske at Eudora skal sættes til \'Leave Mail On Server\'. En ulempe er selvfølgelig, at de fleste af Outlooks faciliteter går tabt, men mange af dem kræver også at man er online hele tiden.

Eudora er gratis/reklamefinansieret og kan hentes hos tucows.

// Codpiece
Avatar billede bachmand Nybegynder
07. april 2001 - 20:19 #6
Codpiece, forslaget er OK, men dækker ikke helt mit behov. Sagen er at sælgerne ind imellem også arbejder på kontoret, hvor de er koblet direkte på LAN. Et af vore mål er at reducere antalle af programmer vi anvender, derfor vil vi bruge Outlook (mail, kalenderintegration osv.) Du får pointene for dine gode svar, og jeg får snart mine bøger om Exchange og OutLook.