Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. maj 2005 - 08:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Reply havner i min private web mail?

Jeg Har nu oplevet 3 gange at når jeg sender mail til andre på vores mailserver (brugere der ikke har f.eks. @abc.dk) Når de replyer så for jeg ikke svaret i min indboks men det ryger direkt til min private webmail.

Hvordan undgår jeg dette!!!!
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. maj 2005 - 09:01 #1
har checket at jeg ikke er kommet til at lave fejlindstillinger og har også checket indstillinger via administrator prog. Men jeg ksn ikke finde noget der skulle gøre at reply havner i min webmail og ikke i min notes indboks
Avatar billede jogii Nybegynder
25. maj 2005 - 09:58 #2
Og "private webmail" er ikke din Domino Web Access?
Så må det være at adressen enten står i det lokationsdokument, som du benytter, dvs. du skifter lokationer mens du sender mail til de forskellige brugere. ELLER det er at de personer du sender post til har dig stående i deres EGEN PRIVATE adressebog. Når dit navn dukker op under en reply, så søges adressebøgerne igennem efter forekomster. Hvis du med dit fulde navn står i deres adressebog (med din private adresse), så sendes svaret til din private mail.

Løsningen er at disse personer enten ændrer din registrering i deres private adressebog eller at de sætter Notes op til at undersøge ALLE adressebøger for forekomster af et navn. Denne indstilling sættes i deres lokationsdokument under POST/MAIL fanebladet.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. maj 2005 - 10:06 #3
Domino Web Access? hvor finder/checker jeg lige dette?

vedr. adresse bog, de har aldrig fået min adresse private web mail adresse
Avatar billede jogii Nybegynder
25. maj 2005 - 10:17 #4
Domino Web Access er et Web interface til din Notes postkasse. Jeg kan høre på dig at det ikke er noget der vedrører denne sag.

Er du 100% sikker på at din adresse ikke figurerer i deres adressebog?
Skifter du nogenside "lokationer", evt. for at kunne angive forskellige afsenderadresser?
I den offentlige adressebog, eksperimenterer du da med at ændre din egen "Forwarding Address" til din personlige webmail?
Kan det være at du inde i selve emailen, som du sender, under "Delivery options/Leveringsindstillinger" angiver din private adresse som "Reply to" adresse?
Når du beder brugerne om at svare en gang til på den samme mail som blev afleveret forkert første gang, bliver andet svar så også afleveret forkert?
Når de svarer på en anden mail fra dig, bliver den så i samme situation afleveret rigtigt?

Vær venlig at svare på alle spørgsmål, ellers kan jeg ikke få et overblik.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. maj 2005 - 10:29 #5
nej jeg bruger kun denne mail adresse

Vedr. delivery optipons så har jeg checket at alle felter er blanke (den videresender ikke andres reply til min webmail)
Avatar billede jogii Nybegynder
25. maj 2005 - 10:35 #6
hvorfor vil du ikke svare på ALLE spørgsmål?
Ekstra spørgsmål: Er din private webmail placeret ude hos en ekstern udbyder (ala Hotmail)?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. maj 2005 - 09:21 #7
1. nej jeg er ikke sikker på at min webmail adresse ikke ligger i deres adressebog.
men hvordan skulle de få fat i adressen, jeg har ikke sendt den til dem eller oplyst den eller sendt noget fra den.

2. som nævnt (vedr. delivery options) 25/05-2005 10:29:01

3. ja min web mail er hos en ekstern udbyder.
Avatar billede jogii Nybegynder
26. maj 2005 - 10:23 #8
Når du beder brugerne om at svare en gang TIL på den SAMME mail som blev afleveret forkert første gang, bliver andet svar så også afleveret forkert?
Når de svarer på en anden mail FRA DIG, bliver den så i samme situation afleveret rigtigt?
Avatar billede noteshotline Nybegynder
29. maj 2005 - 21:12 #9
Hvad er owner på din postkasse? - Det skal være dit fulde hierarkiske Notes navn.

Hvis ikke vil der øverst til venstre, når du skriver en ny mail, Dit navn og neden under Send By...

/Hans Holt
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. juni 2005 - 12:15 #10
Har fundet frem til at man ikke kan replye hvis man ikke har samme  f.eks. @123.dk
sådan som det er sat op kan man kun replye som nævnt eller hvis adressen er på Notesserveren men en anden mailserver. For ved reply til anden end fke.s @123.dk men på samme server så leder den efter ekstern adresse dvs. den går ned i adresse bogen med brugernes eksterne (private) email adresser og finder brugeren og bruger denne adresse. Må desværre ind til videre leve med det ØV!
Avatar billede noteshotline Nybegynder
23. juni 2005 - 16:00 #11
Du kan lave reply, så du sikrer dig at det kun er serverens NAB der benyttes til opslag, ved at tilføje @DitNotesMaildomæne efter adressen.

PÅ den måde leveres mailen til dette domæne og det er så op til serveren af finde adressen - og der kan den ikke benytte din private NAB

/Hans Holt
Avatar billede jogii Nybegynder
24. juni 2005 - 13:55 #12
Cyberspace, hvorfor skriver du så kryptisk? kan du ikke komme med et mere konkret eksempel?
Hvorfor sender du med en reply adresse der f.eks. hedder cyber@abc.dk hvis de andre har en adresse der hedder B1@123.dk?

Hvis det er rigtigt at det er sådan det skal være så skal du blot tilføje domænet abc.dk som sekundær domæne til Global Domain dokumentet, som findes i NAMES.NSF.
Så vil Domino serveren anse abc.dk som et af sine egne og derefter lede efter Cyber i adressebogen.