Avatar billede fynbo Nybegynder
25. maj 2005 - 00:09 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Design til transportfirma

Hej..

Jeg er igang med et design til et firma som står for transport af computere, printere osv..

Jeg har lavet forskellige udkast og vil gerne have jeres tilbagemelding dels på designet men også på billedet der er valgt.

Jeg har med vilje undgået billeder af store klodsede og beskidte trucks i de to første udkast.

Valget af billede til udkast1 kan begrundes med at det kræver varsomhed med transport af elektronisk udstyr og disse plastikdimser hænger sammen med transport af skrøbelig ting.. hvert fald i min verden ;o)

Valget af billede til udkast 2 siger sig selv.

Jeg skal vide om man umiddelbart kan associere de to første udkast med et transportfirma samt respons på billeder og designs.

Tak :)

(ved billederne fylder meget, komprimering kommer når siden er færdig)

http://www.infinito.dk/transport/udkast1/
http://www.infinito.dk/transport/udkast2/
Avatar billede trekkies Juniormester
25. maj 2005 - 00:13 #1
Jeg synes at udkast 2 er bedst :)
Avatar billede trekkies Juniormester
25. maj 2005 - 00:14 #2
Udkast 1 ligner flæskesvær :)

Udkast 2 er godt fordi at den har en baggrund af en kasse, hvilket siger mere for mig.
Avatar billede sthen Nybegynder
25. maj 2005 - 00:19 #3
Intensionen med 1'eren er bedst, men som sagt er det meget svært at se, at det er de små flamingo-dimser der er på billedet.
2'eren er lettest at gennemskue.
Måske du skulle forsøge med et billede af flamingo-dimserne der fås i S-form.
Avatar billede trekkies Juniormester
25. maj 2005 - 00:19 #4
Jeg ved godt at du ikke har bedt om dette men kig en gang på denne side:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.infinito.dk%2Ftransport%2Fudkast1%2F

Hvis jeg var dig ville jeg kigge på det, men det er sikkert ikke nødvenligt, hvis siden virker i de mest brugte browsere.

Man bruger ikke så meget tables mere, man går mere over til CSS, hvis det er noget, så lære mere om css på denne side:
http://www.html.dk/tutorials/css/
Avatar billede fynbo Nybegynder
25. maj 2005 - 00:37 #5
"Man bruger ikke så meget tables mere, man går mere over til CSS".. Nævn ét stort site, som ikke bruger tables men CCS

Det er forkert hvad du siger :)
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
25. maj 2005 - 00:45 #6
Og ingen af jer har ret, man bruger Tables til sider hvor tables er det rigtige element, og <div></div> til opbygning af kasser.
Kasserne styles så med CSS.

Jeg kan bedst lide udkast 2.

Sidens opbygning kan laves meget bedre (kodemæssigt), men der vil stadig indgå tables, da <div> f.eks. er et dårlig element til at placere ved siden af hinanden (menuen)
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
25. maj 2005 - 00:52 #7
Tables og CSS (når vi nu snakker transport)

Du bruger ikke en lastvogn med træk til at transportere noget som kan være i en varevogn vel ?

Derfor bruger du heller ikke tables, til noget som kan klares nemmere (mindre kode) med block elementer (<div>).
Avatar billede goose Nybegynder
25. maj 2005 - 07:58 #8
fynbo >> jeg bruger også selv tabeller hvor der er et formål med det, men til dit spørgsmål, så er Jubii rent CSS :o)

Til det rent designmæssige, så kan kan jeg godt lide dit farvevalg, det virker roligt og stilrent.

Testet i IE, Firefox, Netscape og Opera.

/Goose
Avatar billede groggy Nybegynder
25. maj 2005 - 13:31 #9
Helt klart udkast 2, da billedet er det mest sigende.

Pæn stilren og enkel side. Personligt kunne jeg måske godt tænke mig lidt mere farvekontrast i designet.

Jeg synes, at teksten er en tand svær at læse. Lidt lysere baggrund bag teksten ville gøre det nemmere. Designet kikser hvis man skalerer teksten. Samtidig kan man ikke skalere teksten i IE...

Om din kode er kodet i tables eller div, er jeg på sin vis fløjtende ligeglad med. Men det kan i mange tilfælde være med til at lette overskueligheden i koden, og derved være med til at hjælpe den der engang i fremtiden måske skal opdatere den.
Avatar billede kakao-manden Nybegynder
26. maj 2005 - 17:04 #10
kan bedst lide udkast 2, men forstår ikke at du har lavet en dansk menu og en dansk titel, men teksten står på et sprog jeg ikke engang forstår
ellers er det nogle gode farver at sætte sammen
det er kun sproget jeg ikke lige forstår!
Avatar billede nyborg71 Nybegynder
28. maj 2005 - 19:07 #11
afgjort udkast 2, må nok nikke enig i at nr 1 ligner flæskesvær *G*
Avatar billede groggy Nybegynder
29. maj 2005 - 17:16 #12
kakao-manden >> Den tekst der står er en der er genereret af en "Lorem Ipsum generator". De bliver ofte brugt af webdesignere til at have noget fyldstof på siden, så end design ser mere fuldendt ud i udviklingsprocessen. Teksten er svjv latin, men om den betyder noget specielt skal jeg ikke kunne sige. :)