Avatar billede net--rom Nybegynder
24. maj 2005 - 23:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

exchange OWA spørgsmål, svær

Hej eksperter.

Jeg har et problem. et stort problem.

Jeg har 2 servere. De er på hver deres subnet i form af:

webserver lokalt ip: 192.168.1.11
mailserver lokal ip: 192.168.2.20

Er det muligt og få webserveren til at vise outlook web access systemet fra mailserveren. og hvordan?

jeg giver gerne mere end 200 point.

Net--rom.
Avatar billede dcheng Novice
24. maj 2005 - 23:24 #1
Jeg ved ikke ret meget om exchange men så vidt jeg kan huske kan man vælge connect på roden af IIS'en. Du kan måske på den måde forbinde dig.

Om man så kan over subnets ved jeg ikke..

btw eksperten tillader ikke at man giver over 200p :D
Avatar billede dcheng Novice
24. maj 2005 - 23:25 #2
Men det er kun en ide. dany at chengonline dot dk
Jeg vender nok ikke tilbage her til..
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. maj 2005 - 23:30 #3
Det er selvfølgelig muligt, men da de er på forskellige subnets kræves at der er en router imellem. Problemer er ikke kun at få det til atvirke, men at gøre det på sn sikker måde, fu er nemlig nødt til at åbne nogle huller i den router for at den nødvendige trafik kan passere.

Jeg ville nok tage mit net design op til revition og se om ikke de usikre tjenester som mail, web of ftp kunne placeres i deres helt eget subnet. På denne måde får du isoleret de usikre tjenester i det der kaldes DMZ og skal dermed kun håndtere klient adgang mellem sikrede net og usikre net.

Anden løsning kunne være at tage en mail relay server i brug og så placere relayet sammen med web serveren (lidt samme løsning som oven for, men med yderligere et lag af sikkerhed
Avatar billede net--rom Nybegynder
24. maj 2005 - 23:34 #4
ok, du fortæller at det kan lade sig gøre. det er også fint. der er en router imellem. hvordan gør jeg?

webserveren er allerede i DMZ zone...
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. maj 2005 - 23:41 #5
Du finder ud af hvilke porte og protokoller du skal åbne mellem de to servere. Lidt afhængig af hvikken opsætning du har kan der blive tale om port mapping (det kan jeg ikke lige gennemskue. Når den nødvendiget trafik kan/må passere så skal OWA konfigureres. Hvis jeg ikke tager fejl kører owa på windows host navne og ikke IP så du er nødt til at tillade denne kommunikation også.

Endelig skal du huske at du nu effektivt har gennemhullet sikkerheden i dit DMZ da du er nøst til at tillade usikker Microsoft kommunikation at passerer.

Jeg skal prøve at finde en oversigt over porte og protokoller der er nødvendige for at få det til at køre, der skal relativt mange til som jeg husker det og din sikkerhed er gone
Avatar billede net--rom Nybegynder
24. maj 2005 - 23:47 #6
så det nemmeste er at selv og lave et webmail system til webservere og så lade den hente data fra main server... right?
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
11. juni 2005 - 12:12 #7
Vil godt høre hvad I finder ud af.
Avatar billede net--rom Nybegynder
23. juni 2005 - 01:24 #8
ville gerne have en løsning uden og skulle lave egen .net webmail, men virker ikke som om der er nogen der har en løsning.