Avatar billede mithon Nybegynder
24. maj 2005 - 21:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Browser vindue? Design?

Goddag

Jeg ville bare spørge alle de garvede grafikere derude i landet hvis jeg skal lave et design til en 1024*768 opløsning hvor stor er browservinduet så præcist hvis jeg ikke vil have at der kommer ngoen scrollbar eller noget can anybody help me :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. maj 2005 - 21:10 #1
1x1 pixel :-)

Det kommer jo an på:
1) om brugeren kører i maksimeret vindue
2) hvilken browser brugeren bruger.. nogle browsere har mindre plads tilgængelige, end andre

/theSurfer
Avatar billede mithon Nybegynder
24. maj 2005 - 21:14 #2
Hvordan fanden laver jeg så et design der kan ses af alle :D elelr der passer sådan til dt hele ;) eller ja hvad man skal sige :D
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. maj 2005 - 21:17 #3
Det er da et godt spørgsmål :-)

Hvis du overholde W3C standarderne, skulle siden gerne kunne ses i (næsten) alle browsere.. :-)

Jeg mener, at den normale bredde er på ca 760 pixels.. højden er på ca 400-500 pixels..

Men ellers, 1x1 pixels.. så vises den i alle browsere :-P
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2005 - 21:51 #4
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. maj 2005 - 21:59 #5
hmm... listen er ikke komplet.. egenligt "ugyldig".. der mangler f.eks. Opera og Mozilla samt FireFox..

I den version af Opera, der er gratis, er der mindre plads, fordi der er et reklame-område.. det står der ikke noget om..

Mozilla-browseren og FireFox er der heller ikke..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. maj 2005 - 21:59 #6
Men ellers en god liste :-)

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. maj 2005 - 22:00 #7
..mangler egentligt også opløsninger op til 1600x1200.. den opløsningen er også meget populær..

/theSurfer
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2005 - 22:58 #8
Fair nok. Vi kan også sige det på en anden måde:

Lav siden indenfor 968 x 578
De fleste burde ha' 1024*768 - og dem som ikke har er vandt til horisontale scrollbars. MEN det er selvfølgelig bedst at lave siden skalérbar. Sværere er det ikke.
Avatar billede marui Nybegynder
27. maj 2005 - 23:31 #9
Hvorfor ikke bare lave tabelhøjden på 100% ?
Godt nok overholder du så ikke WC3, men de fleste brugere kan se det uden problemer ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. maj 2005 - 00:21 #10
Så vidt jeg ved, må man godt bruge <table height="100%">, hvis man bruger "loose":

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Avatar billede marui Nybegynder
28. maj 2005 - 09:19 #11
Jamen så er has problem vel løst!
Så er det jo bare at sætte en height="100%"