Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 18:28 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Re-encode divx fil

Jeg her en kiss afspiller, og skal i den adledning have re-encodet nogle divx film til et ganske aldm. divx 5.0 format (el. ældre).

Jeg har prøvet Dr Divx men det tager op til 10 timer pr. fil.

Findes der er hurtigere alternativ?

Min kiss afspiller supporter divx, xvid, vcd og svcd.

Mvh
alivedk
Avatar billede angam Nybegynder
24. maj 2005 - 18:31 #1
Selv plejer jeg at bruge virtualDub (http://www.virtualdub.org), og det går også hurtigere her - men min ikke det blot er maskinen der har skylden? Driveren er jo den samme uanset om det er DrDivx eller VirtualDub?

Du kan ihvertfald prøve med VirtualDub - det er open source og skader ikke at have i samlingen :-)
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 18:53 #2
Hvordan gør jeg? Åbner filne, og så ? Bare save den igen ??
Avatar billede angam Nybegynder
24. maj 2005 - 18:55 #3
I video > compression sætter du codec til divx5. Du kan evt. justere på kvaliteten, men personligt plejer jeg ikke at røre noget her.

Så laver du Save AVI og venter ...
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 18:55 #4
save old avi.. går noget hurtigere .. her tager det omkring 2 timer .. :)
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 19:00 #5
Jeg har kun nyeste codec installeret.. men får en fejl.. prøver lige at installere 5.0 codec..
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 19:01 #6
Når jeg åbner filen nu, siger den at der mangler et XVID codec.. suk
Avatar billede angam Nybegynder
24. maj 2005 - 19:03 #7
Så skal du have fat i det også. Det finder du her: http://www.xvid.org/
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 19:04 #8
installerer en codec pack og prøver igen
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 19:22 #9
Får denne fejl: Error decompressing video frame 0: An unknown... may be corrupt data error code 100..

nogen ide? Kan godt køre den igennem dr. divx men tager 10+ timer der..
Avatar billede angam Nybegynder
24. maj 2005 - 19:24 #10
Hvilket format er den originale film i? Og hvor stor er filen?
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 19:24 #11
665 mb.. aner ikke hvilket format.. hvordan kan jeg se det??
Avatar billede angam Nybegynder
24. maj 2005 - 19:26 #12
Hvad er endelsen? .avi? .mpeg? .mov?
Du kan som regel også se det i VirtualDub under File > File Information.
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 19:28 #13
.avi
638x274 29,970 fps
225844 frames
XviD MPEG-4 CODEC
2560 keyframes

Audio:
Fraunhofer IIS mpeg layer-3 codec
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 19:29 #14
virtual dub kan ej heller afspille filen.. virker dog fint i vlc/mplayer..
Avatar billede angam Nybegynder
24. maj 2005 - 19:32 #15
Hvis du har installeret xvid-codec'en (og genstartet VirtuelDub)), så bør det altså virke uden problemer.

- Check at du har aktiveret Video > Full Processing Mode.
- Check at du har aktiveret Audio > Direct Stream Copy.
- Gem som AVI (ikke old avi 2.0 - jeg er ikke helt sikker på hvad den gør, men jeg ved at "alm" AVI virker!)
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 19:37 #16
Når jeg åbner filen står der nederst i taskbaren .. frame 0 error 100 - corrupt data.. kan jeg ikke bare fjerne frame 0 ?
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 19:44 #17
Hvad med simpelt at konvertere avi/xvid filen til DVD ? (har en dvd brænder)

Er det muligt.. tager det længere tid ??
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. maj 2005 - 20:43 #18
smid svar. Lukker.. bruger dr divx.. 9 timer igen ....
Avatar billede angam Nybegynder
24. maj 2005 - 22:02 #19
Kan da godt svare, men det løste jo ikke dit problem, vel? :-/
Avatar billede alivedk Nybegynder
25. maj 2005 - 09:37 #20
Tjo encoder bare med dr. divx selvom det tager en krig !