Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
24. maj 2005 - 14:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

NY MOBIL TLF...Hvordan gør man så batteriet holder længst muligt.

Hey

Ny tlf...hvad gør jeg !!!

Lader til den stopper med at tage imod strøm...eller er det sandt at man skal lade den være i 12 timer ?
Avatar billede snowball Novice
24. maj 2005 - 15:19 #1
Første gang du lader den op skal den altid være til opladning i mindst 16-24 timer - også selvom telefonen efter et par timer siger den er helt opladet! Hvis du kun giver den nogle få timer første gang, så vil batteriet være meget dårlig til at holde på strømmen, og du kan derfor ende ud med et batteri som kun holder ganske få timer i stedet for flere dage.

For at forlænge batteriets levetid, så lad være med at "klat-lade" telefonen altså lige give den strøm i en kort periode - f.eks. ved at sætte den i en holder der også virker som lader. De nye batterier skulle dog bedre kunne holde til dette end de ældre, men det bedste er nu altid kun at lade din telefon op når den selv beder om det. Så vil jeg mene batteriet holder i længst tid :)
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
24. maj 2005 - 15:27 #2
Kloge ord..........bare svært at vente....men her er point !
Avatar billede baruch90 Nybegynder
24. maj 2005 - 15:30 #3
Lad mobilen op 24timer første gang. Resten af gangene aflader du batteriet fuldstændigt inden opladning, du undgår også slag og støv samt for høj en temperatur ved batteriet.
Avatar billede screem_brille Novice
24. maj 2005 - 17:13 #4
baruch90 de første gange er vigtigt at den aflader helt, men fremover behover man ikke børe det hver gang (næsten tværtimod), både telefon og batteri er beskyttet mog for meget varme, så det er ikke noget problem
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2005 - 18:18 #5
Øhh... Nu taler vi jo om en ny telefon. Altså med Li-ion batteri. Den skal ikke oplades fuldt op første gang - og har BEDST af at blive klatladet, da det holder cellerne aktive.

Du kan læse mere om NiMH vs. Li-ion her:
http://www.batteryuniversity.com/partone-23.htm
Avatar billede werd Nybegynder
25. maj 2005 - 09:13 #6
enig med newage. Kan ikke forstå folk kan være så skråsikre på noget der åbenbart er forkert. Har læst det samme der står i dit link bare et andet sted
Avatar billede snowball Novice
25. maj 2005 - 11:13 #7
werd: Så længe man ikke er klar over det er forkert, så er det jo ikke nemt at vide at ens forklaring ikke er tilsvarende ;)

Jeg beklager min viden på det område åbenbart er forældet!