Avatar billede eco2001 Nybegynder
24. maj 2005 - 14:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Maksimum antal variable/kolonner i en tabel

Hej,

Vi er ved at lave en database, men er stødt i et problem. Har over 200 variable - og nu har den ikke plads til flere.

Hvad er det maksimale antal variable i en tabel?

Hvordan kan man løse problemet?

Mvh
Avatar billede jensen363 Forsker
24. maj 2005 - 14:39 #1
Grænsen er vist 255 kolonner, og løsningen er flere tabeller, hvilket er absolut anbefalelsesværdigt
Avatar billede eco2001 Nybegynder
24. maj 2005 - 14:47 #2
Er der virkelig ikke nogen vej uden om?!
Avatar billede jensen363 Forsker
24. maj 2005 - 14:50 #3
For at skabe overblikket, og på længere sigt gøre databasen mere optimal, skal I til at tænke i relationsdatabaseteori, og dele databasen op i flere tabeller, som så relateres til hinanden.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 14:52 #4
Det bedste er som jensen skriver, at lave den som en "relational database".

Som et eksempel hvis man har både by og postnummer, i en tabel, så trækker man det ud af tabellen, og laver en separat tabel med by og postnummer. Denne separate tabel skal så relateres til den første tabel, og det gøres oftest med postnummer.

Så kik efter om dere er poster der går igen, ikke nødvendigvis med værdier, og vurder om ikke det er formålstjenestelig at placere dem i en tabel for sig selv.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 15:01 #5
10,9 cm  og 755 g.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 15:03 #6
Se bort fra sidste kommentar, den er ment i en anden tråd. Sorry.