Avatar billede marielystvej Nybegynder
24. maj 2005 - 12:02 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ødelagt harddisk

HEj Eksperter
Jeg har desværre kommet til at kortslutte min harddisk.. og jeg ville spørge om man på nogen måde kan få sådan en op at køre igen?
Avatar billede screem_brille Novice
24. maj 2005 - 12:23 #1
måske, men du skal ikke have dine forventninger for højt, ved den større strøm som har gået i de forskellige kredsløb, kan selve hovederne nemt have taget skade. (ps. det er umuligt at svare på uden at have målt på disken)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. maj 2005 - 12:47 #2
Snurre den ?
Ka' BIOS se den ?
Ka' Windows [Diskhåndtering] se den ?
Avatar billede marielystvej Nybegynder
24. maj 2005 - 12:57 #3
Bios kan ikke se den.. den snorer ikke og windows kan heller ikke se den.. tror den er hel død.. den er ellers ret ny.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. maj 2005 - 13:22 #4
DØD!!!
Avatar billede marielystvej Nybegynder
24. maj 2005 - 13:31 #5
ja desværre :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. maj 2005 - 13:53 #6
Det er muligt, men der skal specialister på. Norske Ibas (der også har en dansk afdeling http://www.ibas.dk) kan dette, men de koster selvfølgelig kassen. Tilgengæld kan du regne med at de genskaber stort set alt det data der nogensinde har befundet sig på disken
Avatar billede screem_brille Novice
24. maj 2005 - 17:08 #7
IBAS laver ikke diske, de genskaber data (og kun i Norge, deres danske afdeling sender dem videre til Norge (har arbejdet for IBAS), men har i enkelte tilfælde kunne få diske til at virke igen (efter folk har lavet egne ledninger og derved fået byttet +5 og +12 volt om), men det er tidskrævende at fejlsøge på diske grundet de mere specielle kredse
Avatar billede marielystvej Nybegynder
24. maj 2005 - 18:57 #8
Jeg har købt en ny harddisk i dag.. jeg har haft den til eksperter og de sagde også den var død..