Avatar billede sadelmageren Nybegynder
24. maj 2005 - 11:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sidehoveder- og føder forsvinder ved opstart!

Jeg bruger normalt "Vis -> sidehoved og sidefod" når jeg gemmer eller åbner et nyt dokument, men på det seneste oplever jeg at - når jeg åbner et nyt dokument - sidehoveder og føder ikke vises, men kun "udskrifts layout"!
Hvodan sikre jeg mig at nye dokumenter åbnes med "Vis -> Sidehoved og sidefod"?
På forhånd tak.
Lars
Avatar billede styler.dk Nybegynder
24. maj 2005 - 11:52 #1
Når du starter Word, så starter den helt forfra, dvs. alle ting og sager er som standard.
Det du kan gøre er:
Du kan lave et dokument med et sidehoved og sidefod, også ka du bruge det dokument, hvergang du skal bruge Word.
Avatar billede hcma Novice
24. maj 2005 - 12:27 #2
version af Word ?
benytter selv Word2000, men så vidt jeg husker, er der i Word2003 et punkt under filer eller rediger der hedder noget med "Vis overskydende ..".  Ideen med det er at du kun ser det på skærmen der er "behov" for.
Alternativt kan du prøve at omdøbe din Normal.dot til f.eks. Normal.old og så gemme et nyt dokument efter de ændringer du nu vil have som ny Normal.dot. Hvis det så viser sig at det ikke virker, omdøber du bare den "nye" til "virker_ikke.dot"; Omdøber den gamle Normal.old til Nornal.dot og sletter så til sidst "virker-ikke.dot"
Avatar billede sadelmageren Nybegynder
25. maj 2005 - 01:48 #3
Jeg bruger Office 2003, og ummidelbart ville jeg tro at det råd jeg fik fra Catbody skulle virke, men det gør det ikke!
Selv efter at have prøvet alle disse ændringer, kommer dokumentet - og det gælder forøvrigt alle dokument skabeloner i Word - op uden sidehoveder og sidegøder!
Avatar billede hcma Novice
25. maj 2005 - 10:34 #4
jkrons >>  hvor er du? mener du tidligere har givet løsningen på problemet. Jeg har søgt i Eksp.-databasen men kan ikke finde noget.
Avatar billede hcma Novice
26. maj 2005 - 09:57 #5
måske en mulig løsning her:
Du har fået skult området mellem siderne. Hvis du rammer det rigtige sted
øverst i dokumentet, lige på kanten af "papiret", ændrer musen form, og der
kommer enetiket frem med en forklarin "Vist tomt område". Dobbeltklik, og du
skulle være kørende igen. Alternatvt kan du under Funktioner -
Indstillinger, fanebladet Vis, sikre dig at der er et flueben i Tomt område
mellem sider (i den nederstedel af dialogboksen).
Avatar billede sadelmageren Nybegynder
26. maj 2005 - 14:19 #6
Tak Catbody, det løste situationen. Hvis du gider smide et svar skal du få points - du fortjæner det!
Avatar billede hcma Novice
26. maj 2005 - 15:13 #7
svar  :o)