Avatar billede herberth Juniormester
23. maj 2005 - 23:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Partner - PHP programmør

Hej

Grundet I at der er et stort behov for at benytte billeder til opbygning af websider er der naturligt mange som "låner" deres billeder fra andre sider. Dette hul er så småt ved at blive lukket via diverse blokeringer, men det ændre ikke på at behovet stadig er der.

Derfor søger jeg en energisk partner (eventuelt flere), som vil være med til at opbygge et site hvor folk kan gå ind og købe billeder billigt. Sitet starter med at have en anselig mængde billeder, og skal vokse ved at alle har fri tilgængelighed til at sætte deres egne billeder til salg på sitet.

Jeg ved godt at der allerede findes to af sådanne sites på verdensplan, men jeg tror nu at den opbygning jeg har fundet frem til vil gøre at dette site kan blive endog MEGET stort.

Der er tale om en forretningside. Ergo har jeg ikke den færdige løsning. Jeg har ideen og det er meningen at vi så skal udbygge den sammen. Jeg er også positivt interesseret i at gå sammen med flere således at vi bliver en gruppe på op til fire personer som sammen starter dette firma.

Mvh. Herbert
Avatar billede Syska Mester
24. maj 2005 - 08:18 #1
måske... hvis du har sådan en plan om hvordan det skal/vil komme til at fungere kan det da godt ske jeg er klar.... du kan sende info til mig på mikael@bigbabies.dk
Avatar billede olleolleolle Nybegynder
24. maj 2005 - 11:29 #2
Tænker du noget i retning av Creative Commons' side om billeder?

http://creativecommons.org/image/

Fantastisk ressource.

Et problem i paradiset: Frasen "buy images" på Google gav mig kun 125 miljoner hits.
Avatar billede herberth Juniormester
24. maj 2005 - 15:38 #3
Nej - Det jeg tænker på er eksempelvis : http://www.istockphoto.com/index.php

Som Olleolleolle påpeger er der ganske mange der udbyder billeder MEN og det er et stort men, de 99,9% er ALT for dyre til at almindelige folk benytter dem. Og ideen med at vores database vokser ved at folk selv går ind og oploader deres egen fotografier og selv sætter dem til salg er ret smart.

Jeg kan lægge de tanker og det udkast jeg foreløbig har op på nettet således at I kan se det hvis I stadig er interesserede - Er I det?
Avatar billede Syska Mester
24. maj 2005 - 19:16 #4
tjaa, du kan jo smide dine tanker ud på nettet eller maile dem....
Avatar billede herberth Juniormester
24. maj 2005 - 19:28 #5
Hej Buzz - Du har ret - Jeg mailer dig om nogle timer - Tak
Avatar billede herberth Juniormester
24. maj 2005 - 19:30 #6
Hej igen - Jeg ved godt det ikke har noget med det her at gøre men hvis du kan fortælle mig hvordan jeg får min test i spørgsmål - http://www.eksperten.dk/spm/620078 - Til at tælle værdierne af mine felter vil det være supert - hvis ikke også helt okay - løber nu men er tilbage om et par timer.
Avatar billede herberth Juniormester
24. maj 2005 - 21:18 #7
Jeg fik løst det andet problem - Sender dig lidt information om forretningsideen her om et kvarters tid
Avatar billede herberth Juniormester
24. maj 2005 - 22:18 #8
Til alle I andre - Jeg søger stadig partner til projektet - så er I interesseret så bare meld jer på banen.
Avatar billede herberth Juniormester
25. maj 2005 - 16:47 #9
Er der slet ikke andre end buzzzz, der er interesseret!

Jeg er ikke så meget for at fortælle meget mere her i dette åbne forum, men hvis du kan lidt PHP og har et par timer til overs om ugen de næste 4-5 måneder, så kan du sammen med 2-3 andre komme med i et rigtig spændende projekt med store indtjeningsmuligheder. Det eneste det kræver er nogle timer om ugen og kendskab til PHP. Jeg går igang hvis jeg kan finde mindst 2 som er med på ideen.

Mvh. Herbert
Avatar billede herberth Juniormester
30. maj 2005 - 17:13 #10
Jeg fik meget hurtig venturekapital til projektet - Men ærgeligt at jeg ikke kunne få nogle herinde fra med. Spørgsmålet lukkes.
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. juni 2005 - 08:36 #11
tror dit problem vil være at www.sxc.hu findes, jeg vil aldrig købe mit til amatør billeder når de kan fås gratis et andet sted :)

Men held og lykke med projektet