Avatar billede alloedee Nybegynder
23. maj 2005 - 23:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med afspilning af en dvd

Jeg har normalt ikke problemmer med at afspille dvd'er med Vlc playeren, men lige præcis en dvd vil den ikke spille. Windows går kold og jeg er nød til at genstarte. Dvd'en virker forresten fint nok i en almindelig afspiller

Hvad kan det skylles?
Avatar billede alloedee Nybegynder
23. maj 2005 - 23:12 #1
Forresten, findes der et godt og påliderligt dvd-afspilnings software i den gratis ende?
Avatar billede jint Nybegynder
23. maj 2005 - 23:27 #2
kunne forstille mig du mangler et eller andet codec, prøv at opdatere.

jeg bruger Windows Media Player Classic
der har aldrig været problemer med nogle filer overhovedet - heller ikke dvd-skiver.

link;
http://www.divx-digest.com/software/media_player_classic.html
Avatar billede alloedee Nybegynder
23. maj 2005 - 23:49 #3
Desværre, Media Player Classic fik også xp til at gå kold.

Efter det trykke jeg crlt+alt+del og alt+F4 et par gange, også kom dette skarmbilled op:

http://img199.echo.cx/my.php?image=pict02541yl.jpg

Der er forresten tale om Six Feet Under (the complete third series) originalt. Jeg har også de to andre og de virker fint. Underligt.

Hjæææææææææææææælp...
Avatar billede alloedee Nybegynder
24. maj 2005 - 00:02 #4
Forresten har jeg et pioneer DVD-rom dvd-106, men i følge producenten behøver win98 og op efter ikke drivers til dette produkt

De skriver:
Important notice
Win95/98/2000/ME/XP and NT do not require any additional device drivers to control the here below mentioned drives as they will use their own generic device drivers. Installing the MS-DOS drivers below on a Windows-95/98/NT or 2000 system will cause problems as they will conflict with the generic drivers.
All files are generally self extracting archives. Place the EXE file into its own directory and then execute. After extraction refer to the included readme.txt or instruction file and follow these explicitly.
ZIP files require an extraction utility such as WinZip.
Avatar billede jint Nybegynder
24. maj 2005 - 00:23 #5
så må jeg desværre være dig svar skyldig.

har aldrig set den fejl før.
Avatar billede nva Praktikant
24. maj 2005 - 08:17 #6
Avatar billede haverslev Novice
24. maj 2005 - 08:27 #7
Avatar billede thov Forsker
24. maj 2005 - 14:03 #8
Ku' det tænkes at det er en firmware opdatering ville hjælpe?  http://www.pioneer.co.uk/uk/support_software.jsp?category=support/software
Avatar billede nva Praktikant
25. maj 2005 - 08:04 #9
hvordan går det ?
Avatar billede alloedee Nybegynder
25. maj 2005 - 19:29 #10
Nej desværre. Ingen af delene virkede
Avatar billede haverslev Novice
29. maj 2005 - 19:54 #11
Prøv lige at opdatere din grafikkort driver:
Nyeste driver til Gforce grafikkort?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Og når du er igang med updates, så hent nyeste directx:
Nyeste directx installeret ?
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm
Avatar billede alloedee Nybegynder
30. maj 2005 - 14:35 #12
haverslev - you are the man :D Efter jeg opdaterede grafikkort driveren virkede det fint. Sært nok, fordi jeg kunne jo godt afspille alle andre dvd'er, så jeg gik ud fra at det var noget med dvd drevet
Avatar billede haverslev Novice
30. maj 2005 - 15:02 #13
Godt du fik det fixet, ja det var lidt af et gæt ;)
Jeg smider lige et svar så.