Avatar billede hen_chr Nybegynder
04. april 2001 - 08:50 Der er 5 kommentarer

Licens server til Citrix / Terminal server 4.0

Jeg har en CitrixServer som overbygning på en WinNT 4.0 Terminalserver. Er det muligt med denne programpakke at oprette en form for LIcensServer som begrænser Clienternes adgang til de installerede programmer. f.eks. at der kun er to samtidige brugere som må benyttte sig af MSWord.
Avatar billede charmekbh Nybegynder
10. april 2001 - 16:32 #1
Du kan jo bestemme hvilke brugere der kan bruge applikationen.

Når du skriver licensserver så pas på ikke at rod det sammen med Licenseringen for Terminalserveren.

Hvis jeg forstår det rigtigt ønsker du at kun 2 brugere ad gangen skal kunne køre Word.

Men hvorfor dog?
Avatar billede hen_chr Nybegynder
12. april 2001 - 14:04 #2
Men hvorfor dog ??
Det ned Word er kun et eksempel...
Det er fordi jeg vil have nogle dyre programmer liggende på serveren som jeg KUN har een licens til.. og derfor kun vil tillade een brugar ad gangen.
Avatar billede frrosen Nybegynder
24. juli 2001 - 14:51 #3
Citrixserveren har en funktion som du kan bruge
til at begrænse brugen af programmer.
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. juli 2001 - 20:11 #4
frrosen> Hvilken funktion er det?
Avatar billede men_dk Nybegynder
27. december 2002 - 09:33 #5
I MetaFrame XP når du kigger på Properties på en applikation, er der en fane der hedder "Application Limits", men jeg kan ikke lige finde den i MF1.8
Du kunne jo bare sætte loadbalancing op til max at lukke 2 brugere in på servern samtidigt. ;o) (hvis man har servere nok at "kaste rundt med")

/Men_dk
<Lytter lige med, da jeg ikke umiddelbart kan finde funktionen i MF1.8>