Avatar billede rsa Nybegynder
23. maj 2005 - 11:34 Der er 3 kommentarer

PowerPoint - diasshow - med CD-lyd

Jeg råder over Powerpoint 2003.
Jeg har laver et diasshow. Nu ønsker jeg at afspille et specielt musikstykke fra en CD under hele diasshowet, f.eks. track 13 på CD'en. Jeg kan godt afspille dette track fra CD'en under visningen af diasshowets første billede på min egen PC, men det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker at sende dette diasshow til venner og bekendt, som nok ikke har den aktuelle CD, men med det aktuelle lydspor.
Kan jeg lave en wave-fil fra CD'en?
Kan dette overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. maj 2005 - 11:50 #1
Hvis ikke din CD er kopibeskyttet er det en smal sag at lave en WAV fil fra denne. Du skal dog tage opretsloven i agt, så du ikke overtræder denne. Kontakt evt. Koda og hør hvad der kræves for at lave en aftale.

Der findes et utal af programmer til at rippe CD'er med - http://www.google.dk/search?hl=da&q=extract+from+cd+to+wav&meta=
Avatar billede rsa Nybegynder
23. maj 2005 - 11:59 #2
Tak for svaret. Men hvordan godkender jeg det?
Avatar billede rsa Nybegynder
23. maj 2005 - 16:20 #3
Hej jpvj. Tak for hjælpen, men vil du ikke gerne sende et eller andet svar, så jeg kan godkende det?