Avatar billede weje Nybegynder
23. maj 2005 - 11:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gentilmeld DC

Hej

Jeg har et domæne med en server der har været lidt problemer med. Til sidst fik jeg den online igen, men der kunne ikke logges på fra andre maskiner. Alle maskiner skulle gentilmeldes domænet, det gik for så vidt fint nok.

Problemet er nu at jeg har en DC for et subdomæne, som har samme problem. Men den kan jeg ikke bare gentilmelde. Jeg har så prøvet at demote den, men det kan jeg ikke, da den skal kunne logge på sit parent domæne, og det kan jeg jo ikke. Problemet er endvidere at det er vores Exchange server, og den kan brugeren ikke logge ind på.

/Weje
Avatar billede a_loop Nybegynder
23. maj 2005 - 11:27 #1
prøv og restor sysstat
Avatar billede holmus Nybegynder
23. maj 2005 - 12:04 #2
Av, den var værre...

Hvad siger dine logs?
Avatar billede weje Nybegynder
23. maj 2005 - 13:50 #3
På PDC får jeg følgende:
SYSTEM:
LSASRV - SPNEGO - 40960
The security system detected an authentication error from the server exchangeAB/server.sub.domain.dk. The failure code from aythentication protocol Kerberos was "There are currently no logon servers available to service the logon request. (0xc000005e)"

og LSASRV - SPNEGO - 40961
The Security System could not establish connection with the server exchangeAB/server.sub.domain.dk. No authentication protocol was available.

Directory Service:
NTDS Replication - Replication - 1863
Directory partition:
DC=sub, DC=Domain, DC=dk
The local domain controller has not recieved replication information from a number of domain controllers within the configured latency interval.

Til info kan jeg fortælle at hvis jeg prøver at logge på domain.dk fra exchange serveren (Administrator) får jeg en fejl, med at tiden på maskinen og tiden på netværket er forskellige. Hvis jeg logger på subdomænet som den er DC for, kan jeg logge på, men har ingen forbindelse til parent domain.
Avatar billede holmus Nybegynder
23. maj 2005 - 14:00 #4
Start med at sætte tiden, så den passer, og er ens på både DC og LAN...

Dernæst skal du checke din DNS op, og se om den er korrekt... Det kan være du oplever at der er nogle forkert IP adresser el. lign... - Det er der jeg ville starte! :)
Avatar billede weje Nybegynder
23. maj 2005 - 15:00 #5
Tiden er sat. (og har været det hele tiden) også på alle arbejdsstationer, som fik den samme fejl, inden de blev gentilmeldt domænet.

Ingen problemer med DNS.

Jeg har fundet en artikel om at man kan dcpromo /forceremove
nogen erfaringer med det. Det virker rimelig ligetil. Det eneste jeg er usikker på er så at der står man skal huske at lave en matedata update på PDC bagefter. (For at manuelt fjerne subdomæne)
Avatar billede holmus Nybegynder
23. maj 2005 - 15:14 #6
Du skal passe på, så vidt jeg kan læse af dit netværkssetup, så drejer det sig om at du har et toplevel, samt et sublevel. I sublevel har du placeret din exchange.

Din DC i toplevel er crashed - og jeg formoder du ikke havde 2 DC'er?

Så du kan ikke bare lige lave en dcpromo, uden at du kan forvente at du skal til at reinstallere hele din exchange...

Så for guds skyld (eller din egen) så må/skal du huske at lave backup af alt.. Før end du begynder at lege... :-)
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
23. maj 2005 - 21:34 #7
jeg giver holmus helt ret ! det er ikke for børn det du har gang i der ! ang. exchange har jeg nok mulighed for at hjælpe dig da jeg selv har stået en lignende sitation for nylig. Please post samtlige events omkring bruger logons mm.
Avatar billede weje Nybegynder
24. maj 2005 - 21:53 #8
ok. Nu sker der noget. Det er lykkedes mig at få demote den. og få den ud af domænet og ind igen.. så langt, så godt

Den er nu ikke i det gamle subdomæne.
Det har jeg prøvet at fjerne med ndstutil og det gik ok. Det eneste der er tilbage nu er at trust i Domains & Trusts.

Vil jeg smadre mine mailboxe hvis jeg beder den om at geninstallere Exchange, nu i hoveddomænet?

/Weje
Avatar billede holmus Nybegynder
26. maj 2005 - 08:06 #9
Hvis du stadig har dine priv.edb og pub.edb kan du tage backup af disse, og forsøge dig frem.

Efter en installation på en ny server, kan du så lave en disaster recovery på disse, og få dem hevet ind i din nye installation... - men vær sikker på at du ikke smadre din gamle exch! :)
Avatar billede weje Nybegynder
24. juli 2007 - 13:19 #10
Lukker