Avatar billede i11uzion Nybegynder
29. oktober 1999 - 09:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

!***SCSI***!

Hmmm det her er et ret... Latterligt spørgsmål som jeg har gået og tænkt over i laaaaaaaaang tid, så nu stiller jeg det her:

Nogle folk udtaler SCSI (Small Computer System Interface), "ScASI" eller noget i den stil, og så tænkte jeg på om der var nogen der kunne give en forklaring???
For egentlig burde det jo bare udtales som bogstaver da det er en forkortelse...???
Just a thought... Well, det var vist bare det mit spørgsmål gik ud på... :):):)
Avatar billede jens_elling Nybegynder
29. oktober 1999 - 09:49 #1
Jo, egentlig burde det udtales som bogstaver, men det da det for nogle menesker tager "laaang" tid at sige SCSI kom der hurtigt en hjemmebrygget forkortelse frem og den er slået igennem næsten over alt..

Jens
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. oktober 1999 - 09:54 #2
I de "professionelle" kredse udtales det scasi eller scuzzi...
I support tilfælde hænger det vist sammen med at man vil undgå misforståelser i samtalen (eg. at SCSI høres som noget andet)

Der stod engang noget om det i ALT OM DATA mener jeg...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. oktober 1999 - 09:54 #3
Men du har som Jens også siger, ret i at da det er en forkottelse burde det udtales S-C-S-I....
Avatar billede i11uzion Nybegynder
29. oktober 1999 - 10:36 #4
Tak for jeres svar, det var godt at vide.... :)
Avatar billede lmikkelsen Nybegynder
02. november 1999 - 21:02 #5
Det tager for lang tid at udtale forkortelser.

Tænk på SQL - den udtales SeQueL (af flere årsager ..)
Eller EBCDIC (en tegnsæt fra fordums tid) udtales ÆBBESEDIK.
MPEG har jeg aldrig hørt stavet - G-I-F. Så reglen er: Kan forkortelsen på nogen måd udtales som et ord, så bliver den det - SCSI eller ej ;-)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. november 1999 - 08:42 #6
imikkelsel>>>

Jojo klart nok, men det jeg ville vide var også bare om det også kunne udtales
S-C-S-I eller om det var forkert... :)