Avatar billede hriis Nybegynder
03. april 2001 - 22:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ADSL deling imellem win 95 og win 2000

Har netværk imellem tre PC´er. Win 2000 pc har ATM netkort og alm. ethernetkort. win 98 og win 95 pc´er har begge alm ehternet netkort.
LAN fungerer fint, og win 98 PC har adgang til adsl internet igennem win 2000 pc over nettet. Jeg kan bare ikke få win 95 pc´en på nettet, selvom den er indstillet på samme måde som win 98 pc´en. *Undren*
Avatar billede phylox2 Nybegynder
03. april 2001 - 22:58 #1
Brug WinRoute - det er det bedste program til at styre internet.

Der er mulighed for DHCP, DNS, Mail, Proxy og andet - nemt at sætte op
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. april 2001 - 23:00 #2
nåååh, skal Phylox2 ha\' swing i points-indtjeningen? 30 points, så er du skubbet ned af 9.pladsen af Makse..

;o)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
03. april 2001 - 23:08 #3
Ja - det er meget meget meget lang tid siden jeg har været herinde .. ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 23:14 #4
jeg har samme type netværk. Win2000 + WinME + Win95. Jeg bruger Win2000\'s internetdeling-feature, og har sat de andre klienter op med DNS etc.... det virker bare..
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2001 - 01:00 #5
http://www.xdslinfo.dk/index_test.htm er stedet hvor man kan se en masse om opsætning i forbindelse med ADSL
Avatar billede hriis Nybegynder
04. april 2001 - 11:13 #6
Det burde ikke være nødvendigt med winroute med win 2000, og win 98 pc´en har også fint adgang. Jeg tror ikke winroute vil hjælpe. Jeg tænkte mere på om der kunne være et specielt catch med hensyn til win 95. Der er sat en proxy op til cybercity mail. Kan det evt. have indflydelse?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2001 - 12:47 #7
ja det kunne godt tænkes at det var den.
Hvorfor kører du mail igennem proxy ??
Det er der da ingen mening i...
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2001 - 16:41 #8
Windows 95 skal opdateres for at virke. Socks versionen er forællet, skal opdateres. prøv at installere bigfix på win95, så for du en melding om det, og hvor du kan hente denne opdatering. ;o)Det skylles du bruger visuel netværk mellem til at komme på nettet med.
Avatar billede hriis Nybegynder
04. april 2001 - 21:55 #9
Bigfix var ikke løsningen. Der var fejl i opsætningen af DNS. Nu er der hul igennem.
Avatar billede hriis Nybegynder
04. april 2001 - 21:56 #10
kharder får points for tippet om bigfix selvom det jo kun hjælper når PC´en er på nettet :-)
Avatar billede hriis Nybegynder
04. april 2001 - 21:56 #11
kharder får points for tippet om bigfix selvom det jo kun hjælper når PC´en er på nettet :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2001 - 22:11 #12
Jeps, men det kan da lade sig gøre. ;o)