Avatar billede zenzay Nybegynder
21. maj 2005 - 14:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BIOS kan ikke finde CD-ROM

Jeg skal have formateret min computer, men BIOS kan ikke finde mine CD drev! og derfor kan jeg heller ikke boote fra dem. Når maskinen starter op siger den godt nok de er der. Inde i Windows kan jeg godt se drevene, og de virker også fint nok.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. maj 2005 - 15:30 #1
Sæt skiven i den anden cdrom, og prøv igen.
Avatar billede c-holst Novice
21. maj 2005 - 15:34 #2
eller gå ind i bios og load fail safe / standart eller noget i den stil

evt en resset af din bios. se manualen til dit bundkort eller pil batteriet ud en ½ times tid
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. maj 2005 - 15:41 #3
Kan de ses i diskhåndtering ? ?
Avatar billede c-holst Novice
21. maj 2005 - 16:42 #4
kom til at tænke på, om du har sat cd rom til first boot i bios.

forstår måske ikke helt hvornår det er de ikke ses.
men det kan nok løses på den ene eller anden måde
Avatar billede sexy77 Nybegynder
22. maj 2005 - 01:55 #5
Jeg har oplevet i nogle bios'er at man ikke kan se den ved boot. Altså når du i BIOS vil angive hvor du vil boote fra skal man trykke 3-4 gange før CD-ROM drev kommer frem.. Kan det være sådan noget??
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. maj 2005 - 10:27 #6
Er det tid til feedback ?
Avatar billede zenzay Nybegynder
22. maj 2005 - 20:27 #7
sorry... glemte helt tråden.

jeg fandt selv løsningen, i det jeg bare byttede IDE tilslutningen i bundkortet med den til HD..