Avatar billede adh88 Nybegynder
21. maj 2005 - 12:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny harddisk

Hej
Jeg overvejer at købe en ny harddisk, men er lidt i tvivl om, hvilke der er gode nok..
Den skal gerne være en 200-250 gb, så må gerne koste omkring de 1000 kr.
Mit bundkort understøtter SATA...

Nogle der kan komme med et godt bud? :-)
Avatar billede adh88 Nybegynder
21. maj 2005 - 12:56 #2
huset--> Jeg har lige set set på de 4 der før jeg oprettede spm'et, men problemet er bare, at jeg ikke rigtigt kan se forskellen på dem - altså bort set fra prisen og pladsen..
Altså jeg vil gerne vide hvad der er bedst af SATA, ATA osv. :)
Avatar billede huset Praktikant
21. maj 2005 - 13:01 #3
Harddiske skulle der stå :D
Avatar billede huset Praktikant
21. maj 2005 - 13:02 #4
SATA vs ATA er ikke vild stor. Overførelsen er sjældent over 100 som ATA kan flytte kontra 150 hos S-ATA.

Forskellen på dem jeg linker til at fra 133 pg til 150 + cache forskellen.

Tjek link 1 hvis cachen f. eks er 16MB kontra det normale 8MB. Dette giver en hurtigere søgetid på harddisken
Avatar billede adh88 Nybegynder
21. maj 2005 - 14:14 #5
Okay tak for det.. Jeg vælger så bare den jeg selv synes bedst om.. :)