Avatar billede keles_15 Nybegynder
20. maj 2005 - 22:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp internet kobling (fidus)

jeg har et problem... jeg har lii fået et ny com i dag.. så skulle liige have internet på begge dele.. så har jeg fået internetkabel og dele fidusen.. jeg havde en fordeller agtig dims.. så jeg satte den til min com.. det er lidt svært at forklare det er ligesom en hub bare meget meget lille der er 2 tomme stik til internet og en lille stik til computeren... og så kommer problemet når jeg sætter internet stikket til en ene stik og sætter min anden's stik i den og (hub'en) sætter jeg til min com... så virker den ikke men når jeg tænder den ene com virker den... men ikke begge dele... er der nogen der kan hjælpe mig..??
Avatar billede keles_15 Nybegynder
20. maj 2005 - 22:59 #1
er der slet ikk nogen??
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
20. maj 2005 - 23:04 #2
Det er da noget af en vildledning du har fået lavet der :-)  Som jeg har forstået det...  Så har du 2 pc´ere der begge skal kobles til internettet...?

Så skal du gå fra modem over i Switch´en. (den med 2 udgange) og fra dem skal der forbindelse op i hver enkelt pc...

Hvis det ikke er dette du mener så må du lige gøre dig mere tydelig.. :-)
Avatar billede keles_15 Nybegynder
20. maj 2005 - 23:09 #3
jov.. det er en fidus jeg af en ven.. jeg ved ikke om det kan bruges men.. det er sådan.. den dåse der er 2 hul i som man kan sætte til.. og på den anden side er der en fast internet stik som man sætter til com. ellers kunne jeg tegne for dig i en paint jeg ved faktisk ikke hvad den hedder... har du msn?
Avatar billede keles_15 Nybegynder
20. maj 2005 - 23:13 #4
er du der`?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
20. maj 2005 - 23:15 #5
prøv at tegne og smid den på christiansenbo@hotmail.com..
Avatar billede hyrup Nybegynder
21. maj 2005 - 09:23 #6
Det du prøver er at få to computere på samme kabel til internettet, det er sådan at den computer du tænder først får tildelt IP adressen, fra din udbyder.

Så det dur ikke.

Du skal have ruter mellem computerne og dit modem.