Avatar billede jimgordon Nybegynder
20. maj 2005 - 21:50 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Begynder Mac spørgsmål

Skal købe en bærbar Mac til en bekendt, men kender ikke en dyt til den tekniske side, er dog svine hård til PC :)

Hvis den kun skal bruges til billeder og lignende, ikke særlige hardcore ting, kan man så klare sig med 256 mb ram. Min egen XP box kører med 1gb ram. Kan Mac OS tiger klare sig med så lidt ram ?

Er der andet teknik man skal være opmærksom på.
Der er jo ikke så meget at vælge imellem på http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/
Avatar billede sd8220 Seniormester
21. maj 2005 - 09:02 #1
Hejsa
Ja han kan nok _klare_ sig med 256Mb RAM, er min vurdering, men til gengæld skader det aldrig med mere RAM ;-) I kan jo lige høre, om man nemt selv kan sætte ekstra i, så kan han jo gøre det selv bagefter; eller om der skal mere snilde til og evt tages ud af de oprindelige, for så er det jo billigere at få den med mere RAM.
S/eb
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. maj 2005 - 14:23 #2
systemkrav siger at 256 er nok
http://www.apple.com/dk/macosx/upgrade/requirements.html
men jeg vil også anbefale ihvertfald 512 mb
Avatar billede egonspock Seniormester
23. maj 2005 - 01:19 #3
Jeg ville nødigt køre Tiger uden mindst 512 MB og det er i underkanten. Og en hurtig harddisk skader heller ikke noget, i øvrigt ;-) Men det er lækkert :-)
Avatar billede jimgordon Nybegynder
23. maj 2005 - 14:44 #4
Takker for info. Smid nogle svar hvis I også vil have point.
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. maj 2005 - 16:15 #5
ok :)
Avatar billede egonspock Seniormester
23. maj 2005 - 16:28 #6
Sågerne. Sig til hvis du skulle komme på flere spørgsmål.
Avatar billede mexico Nybegynder
03. november 2005 - 19:26 #7
Prøv evt. at stille spørgsmålet på mediamac.dk - der er der virkelig freaks der ved noget om mac + hurtige svar