Avatar billede karim Nybegynder
03. april 2001 - 21:43 Der er 11 kommentarer

Fat og Fat32

Når jeg tænder for min computer og under opstarten så får jeg den meddelse på min skærm, og jeg ved ikke hvad jeg skal gør kan nogen hjælpe eller henvise mig til et sted hvor jeg kan læse nogen mere om og eventuelt løse problemet.

sådan ser skærmen ud:
Windows 98 har fundet ud af, at drev c ikke indeholder en gyldig fat eller fat32-partition. det kan skyldes flere forskellige årsager.

så få jeg 3 muligheder hvor på jeg kan løse problemet på, som jeg kan næven hvis det er nødvendigt.

håber at nogen kan hjælpe

tak!
Avatar billede lhawk Nybegynder
03. april 2001 - 21:47 #1
Lyder som om du skal lave en Fdisk på din harddisk.
Avatar billede lhawk Nybegynder
03. april 2001 - 21:48 #2
Jeg går ud fra at du booter fra en ny harddisk.
Avatar billede karim Nybegynder
03. april 2001 - 21:52 #3
Når jeg siger fdisk så få jeg en fejl bedsked og jeg kommer aldrig ind på fdisk.
harddisken er en gammel en.
Avatar billede lhawk Nybegynder
03. april 2001 - 21:56 #4
Hvilken fejlmeddellelse..?
Avatar billede tera Nybegynder
03. april 2001 - 22:40 #5
Frakoble ekstra HDD og CD-rom-drev og tjeck ide-kablet både i bundkortet og HDD!!
Avatar billede john.doe Nybegynder
03. april 2001 - 23:14 #6
Indsæt din bootdisk og skriv

Sys c:\\
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2001 - 01:02 #7
Eller prøv med partition magic og se om det program kan komme ind.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
04. april 2001 - 07:40 #8
Hvis du har kørt Fdisk, så husk at formater dit drev. Ellers får du netop den bedsked. (der kan selvfølgeligt også være andre årsager)
Avatar billede desperado Nybegynder
04. april 2001 - 15:05 #9
Find din win98 cdrom frem og boot på den.
Der efter skal du en scandisk på c:
hvis den ikke finder nogle fejl skal du
gå til biblotek på cdromdrevet
d:\\tools\\oldmsdos\\ og køre sys c:

Ellers er det din win98 der er død og det koster en ny install ; )

desper
Avatar billede desperado Nybegynder
04. april 2001 - 15:06 #10
; ))
Avatar billede karim Nybegynder
04. april 2001 - 21:31 #11
der skal lige siges at harddisken er tom, og jeg har desuden fjernet både harddisken og cd-rom for at chek om det var noget med det at gøre, men fejlen er fortsat uændret.