Avatar billede 9ki Nybegynder
20. maj 2005 - 17:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan kommer jeg ind i bios på en bærbar compaq Armada 1750

sidder med en gammel bærbar som jeg prøver at puste liv i efter en pilfinger har rodet emd den... den skriver følgende når jeg starter op:

Non System disk error
replace and stricke any key when ready

jeg tror pilfingeren har været inde og pille ved boot rækkefølgen!!? problemmet er jeg aner ikke hvordan jeg kommer ind i BIOS og ændrer det tilbage igen??
Er der nogen som kender en så gammel maskine??
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2005 - 17:29 #1
Har den diskkettedrev, og sidder der en diskette i det? ag den ud.

BIOS - prøv med F10
Avatar billede 9ki Nybegynder
20. maj 2005 - 17:47 #2
nope det virker ikke, og NEJ der er ingen diskette i :P
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2005 - 18:16 #3
Her er link til Armada 1750
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Resource.jsp?locale=en_US&taskId=115&prodTypeId=321957&prodSeriesId=96222

med FAQ, manual, driver osv.
Du støder nok ind i mere end et problem? :)  her findes alt til den.
Avatar billede haverslev Novice
20. maj 2005 - 18:16 #4
Dette lille tricks, har før fået en compaq igang ;)
Prøv lige at fjerne al strøm, dvs. 220V og batteriet.
Pil tastaturet op, det skal egentlig bare vippes med en lille
skrivetrækker, der sider nogle små låse som holder tastaturet.Disse "tapper" skal vippes væk fra tastaturet før man løfter det op og komme ned til det lille batteri nedenunder.
Prøv at fjern det i et par minutter og saml derefter de hele igen.
Start pc`en normalt og se om ikke den kører.
Avatar billede 9ki Nybegynder
20. maj 2005 - 19:19 #5
Du ha sq ret halifax det er F10, det er hdd som er svedet af :( anyway pointene er dine m8.
Avatar billede 9ki Nybegynder
20. maj 2005 - 19:50 #6
Tak haverslev, det virkede faktisk, men nu kommer jeg til et skærmbillede, hvor den skriver The following configuration options were automatically updated: Total memory installed 327680 kbytes.
Man kan derefter vælge F1 for save changes eller f2 for ignore changes. Ved f1 starter jeg helt forfra og skal pille batteriet ud  igen, ved f2 får jeg samme skærmbillede igen...Nogen forslag herfra??
Avatar billede halifax Nybegynder
21. maj 2005 - 02:58 #7
Laver et svar.  :)
Når hdd er svedet af kan du ikke gemme BIOS oplysningerne, fordi de gemmes på en særlig ROM partition på harddisken. Det er problemet - og det specielle ved Compaq.
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2005 - 10:56 #8
Normalt skal man kun trykke på F1 for at gemme, men er HHD`en er er gået sig en tur, så er der ikke så meget at gøre.
Men jeg har da et par tricks, du lige kan afprøve.
Under opstart af pc`en, hold "FN" knappen nede og samtidig trykker du flere gange på "F11" - når maskinen så er i fuld gang med at boote, slip "FN" knappen og "F11"
Herefter kan du være heldig, at den finder biosen og du kommer videre.

Det kan også blive nødvendigt, at smide en ny "boot setup" på den, idet den kan være slettet eller beskadiget (som halifax også skriver, de oplysninger ligger på HHD`en)
Hent denne og smid den på en diskkete og start pc`en op på den - når den har loadet disketten, så tag den ud og genstart normalt.
http://h18000.www1.hp.com/support/files/armada/us/download/8093.html
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2005 - 22:14 #9
Kan spørgsmålet lukkes ?